MAGNIFICENT

Såå då har jag jobbat färdigt för idag samt samlat upp krafter för att skriva lite om min Göteborgsresa här på min bedårande blogg. Fast lite är väl inte direkt rätt uttryck, kommer nog bli en hel del rader så det är upp till läsaren att bestämma om denne vill sluta här och nu eller fortsätta hela vägen och på så sätt ge prov på sin lojalitet.
Nåväl nåväl, Let the show begin!
Landade i ett hyfsat soligt Göteborg strax efter nio på morgon. Jag tog mitt bagage från rullbandet (på något vis är jag alltid lite smått orolig varje gång jag ska gör det, jag tror nämligen att jag ska vara så långsam att min väska alltid ska rulla förbi och att alla ska skratta åt mig för min långsamhet) och gick sedan på flygbussen som skulle ta mig till City (PÅ BARA TJUGO MINUTER!!!!).
Väl utanför City Terminalen mötte my Sistaaah (ja vi kallar varandra för "Sistaaah") mig, vi chillade lite på stan och sen tog vi spårvagnen till min moster där jag hade mat och husrum för 6 dagar (eller.ehh..typ). Jag som är expert på storstäder, även om Göteborg kanske inte klassas som en av grabbarna, lärde jag mig spårvagnssystemet lätt som en plätt och kom aldrig vilse.
Hur som helst så drog jag, Katta, Henrik och Tobbe till Liseberg på torsdagskväll.
Liseberg..ååh jag hade glömt hur otroligt kul det är där! Det sved inte ens i i börsen efter att jag betalat för åkbandet för 290 kronor, eftersom jag visste hur hejdundrande kul vi skulle få det. Visserligen var vädret inte det bästa av väder men tillräckligt varmt för att ha shorts utan att få köldskador.
Favoriterna var helt klart Kanonen, Balder, Lisebergsbanan (ja jag älskar bergochdalbanor) men favoriten av favoriterna var UPPSWINGET som vi åkte...ja gud vet hur många gånger. Så om ni drar på Liseberg rekomenderar jag den starkt.
Inte nog med att jag blev rent av förbannad på alla jävlar som gick omkring med sina gigantiska marabou/kexchoklad/chipspåsar/center etc. priser. Varför vinner de och inte jag? Och varför vinner de inte bara en gång, utan också FYRA, TRE och FEM gånger?! Det är ju inte rättvist någonstans...
Så kan man ju inte vara där utan att se en snygging. Min såg ut såhär:

      Ja, Katta tog en tjuvbild åt mig, inte den bästa men man ser det snygga.
Jag såg på honom, han såg på mig, jag såg på honom, han såg på mig, jag såg på hans tjej.
FUCK!
Och det dumma var att jag inte slutade där...nej nej jag skulle kolla och hålla på TROTS att han hade sin tjej där. Hela Kanonenkön och hela Balderkön. Jag är ond, stackars tjej........ Men jag kunde inte låta bli.... Måste sluta med sådana fasoner.
Men nog om honom nu! (ps. om du killen med kepsen läser detta och har dumpat din tjej så hör av dig!)
På fredag var the One And ONLY CONCERT. U2.
Det var så fantastiskt att jag inte finner ord. Vi hade bra platser (minus alla som skulle springa förbi hela tiden så vi fick resa, sätta oss, resa sätta oss...morr) så vi hade perfekt view över mina idoler. Jag hade gåshud hela konserten och skreksjöng så jag fick ont i halsen. Det var verkligen det bästa jag någonsin sett och de spelade rakt till mitt hjärta. När The Edge började spela introt till Where the streets have no name så kände jag nästan tårarna. Ja...jag är en mes men tänk att höra din favoritlåt LIVE på Ullevi i en varm Julinatt med tusentals andra som håller upp sina mobiler så det ser ut som stjärnor på en himmel. - Ahh tänkte väl det!
Sjungandes "Only love can leave such a scar" gick vi ut från Ullevi för att ta en öl någonstans. Katarina hade ingen lust att dra  och dansa och om jag ska vara ärlig var jag djävulskt trött jag med.
På lördagen träffade jag mina älsklingar Sussie och Liza, vi hade asmysigt- shoppade, åt och åt. Jag tycker det är helt fantastiskt att vi kan träffas trots att det var två år sedan vi hängde där på Churchill Square.
Senare på kvällen hade jag katta och henke förfest i lägenheten som var vår för en natt, vi spelade plump- coola som vi är och sedan drog vi ut för att hitta GBG's place to be.
Fast jag sumpade det hela och vågade inte gå in själv på Park Lane (där U2 haft efterfest kvällen innan) av..ja vissa omständigheter.. Så vi drog till en annan klubb där det var OK för mig att komma in (så att säga).
Vi tyckte det var phettnice (men alla andra undrade varför vi dragit till gbgs sämsta klubb, men det var ju rena rama bäst om man jämför med Umeås ställen). Vi dansade och umgicks, dansade dansade och dansade.
Jag som är oerhört lättlurad gick på att en viss Lukas kom från Los Angeles. Hans kusin sa att han bara kunde engelska, så där stod jag och pratade engelska hela kvällen med en kille som säkert inte ens varit i USA...pinsamt! En kille vid namn Joel som var väldigt söt, och hans kompis Niklas (som även han var söt) bjöd mig vidare till en efterfest på Kungälv, men jag tackade nej dum som jag är! Ångrar mig innerligt, men jag trodde min syster inte skulle gå med på det (vilket hon senare visade sig göra). Nåväl, det ska inte bli för mycket av det goda.
På Söndagen såg jag på bio med Liza. Vi blev kär i Johnny Depp och sedan missade jag mitt flyg vilket ledde till mitt besök på Liseberg igen..och
Eller nej nu får sofia ge sig! Hejdå! Ni som känner mig kan få höra mer details sen innan detta bler en lång roman. Lite bilder bara sen är det slut. Adjöken.

                                









   
  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0