Lilla Jag, Lilla Jag Och Fritiof Andersson

Hej det här är Tönt-Sofia som skriver. Inte riktiga Sofia det vill säga, för the real Sofia skulle aldrig lyssna på Måns Zelmerlöws akustiska version av Cara mia- och tycka att den var så undebart smörig. Men det tycker däremot jag, alltså Tönt- Sofia. Lyssna här bara.
Det är även jag (såklart) som vill gifta mig med Måns, men på något märkligt sätt verkar alla ha skeptiska synpunkter över just det. Alla svarar likadant när jag tar upp ämnet om att Måns och Marie inte längre är tillsammans med ett glatt tjut: "Och vad hade DU tänkt göra åt saken?"
Kan inte folk försöka vara lite glada över detta? Och låta mig,Tönt-Sofia, planera mitt möte med denne charmör från Lund, och inte mosa fantastierna..eh...jag menar min framtid, som om det vore en värdelös fluga.
Fast  vad kan man egentligen förvänta sig av den yngre generationen...(Även om min mor också har sina synpunkter över detta).
Hur som helst har även Tönt-Sofia likt den riktiga Sofia solat idag- vi är lika sol-fanatiska, samt fått ännu en pik om vårt gula nagelack. (Det är som att folk har något emot gult nagelack samt "blivande Fru Zelmerlöw"- tankar). Denna gång av farfar: " Vad har du på naglarna?" - en retorisk fråga fylld av förakt. Jag svarade med ett leende, men det fick honom inte att mjukna. "Se till att få bort det!" grymtade han enbart fram.
Jag tittar skamset på mina gula naglar. Så pjåkiga är de ju inte...

En sak jag funderat mycket över är om det är jag, Tönt-Sofia eller True-Sofia som läser Alex Schulmans blogg? Skulle uppskatta ett svar på den frågan, eller vad säger du Sofia? Är det okej för dig att läsa den på mornarna och småle över vad Charlies Pappa nu hittat på för tokerier, eller är det kanske något för mig Tönt-Sofia? Hmm..tricky, men han skriver ju så omfattande och tilltalande. Man sugs liksom in i charmen (som inte riktigt är på Måns nivå men helt klart charmig). Och vem tusan är det av oss som tycker han är attraktiv på något oerhört konstigt sätt?

Kommentarer
Postat av: Anna

Den Sofia som läser Alex Schulmans blogg måste helt enkelt vara dum-sofia. Schulman är sämst. Han har fördommar om allt och alla. Jag tål inte människor som han!

2009-08-23 @ 21:33:29
Postat av: Soff

ursäkta? en "dum-sofia" existerar inte! Alex schulman är en intelligent man och kommer upp med ett dussin fler smarta saker än vad vi vanliga dödliga skulle ens förmå oss att drömma om

2009-08-24 @ 21:33:02
Postat av: Alex

Haha, du är värre än mig när det gäller killar! Ena stunden är det Andreas, sen Måns, sen Johnny Depp, o några fler xD haha :D

2009-08-25 @ 21:18:53
URL: http://unitedtears.blogg.se/
Postat av: Sofiaaa

JaG VEEEET! det är så skamligt att jag håller på som jag gör, jag måste verkligen sluta med karlasnacket!

2009-08-25 @ 21:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0