Ingen Grop I Nån' Haka Är Djup Som Gastons

Måste först och främst meddela att jag äntligen köpt en systemkamera!

                                       


Är oerhört nöjd över mitt kanske egentligen spontana beslut att kila in där på Media Markt idag vid tolvtiden och köpa mig kameran (en Nikon D3000) samt en kamerväska, minneskort och något skydd för linsen på objektivet- för 6590 kronor (men sen köpte jag även Män som hatar kvinnor på dvd för 75 kronor). Visserligen hade jag betsämt mig att köpa en kamera när jag fått lön men det kändes verkligen spontant när jag helt enkelt köpte den kamera som de annonserat om, och som jag även gjort lite efterforskningar på, sådär utan tvekan. Det gick typ på fem minuter så var den min. Har aldrig lagt ut så mycket pengar på en och samma gång. Farfar blev helt förfärad när jag berättat vad jag hade köpt. Men det är mina pengar och jag har fortfarande mer än tusen kronor kvar på kontot (dock är jag fortfarande skyldig mamma 800).
Ska nu, efter detta köp inte handla något på en hel månad. Ingen ny kjol, inga nya strumbyxor, inte de där snygga skorna som jag sett på DNA, ingen mjukglass, inget godis, inga mackor i kafeterian. Jag ska SPARA.
Men, ja jag säger men! Jag kommer enbart lägga ner pengar på utgångar. Har räknat ut att jag kommer gå ut varje helg tre veckor framöver. Låter lite dumt att jag hellre lägger ut pengar på att dansa än mat- men jag är som jag blivit.
Hur som helst så hade jag en av de bästa fredagarna någonsin igår (åtminstone top 20). Skolan med Teater och Musik kunde inte bli mycket bättre. Improvisasions teater måste vara något av de roligaste man kan göra, jag som redan är humoristisk blir bara ännu mer när det kommer till att agera ( "Du måste vara stark både fysiskt och psykist" "Men då kan jag nog klara det, jag tränar på gym en gång i veckan, sen går jag till en psykolog också"). Sen verkar det vara en jäkligt nice musikgrupp som kommer spela BRA musik. Jag sa till läraren GBJ att vi kan spela allt utom Beatles och John Mayer- ni förstår säkert varför.
När skolan var slut köpte jag en biljett till äpplet på Folkets Hus och fick även se lite ögongodis på vägen. Då kvällen kom drog jag Katarina, Henke och Andreas till Haga och "förfestade" med smirnoff och disneylåtar. Där efter drog tre av oss till Äpplet.
Äpplet var verkligen det jag trodde om det, ett ställe där alla är över 27 men som ändå spelar nice musik. Dock kände jag mig som ett lamm i en bur full av lejon och frågade Katta om vi kunde dra på TC istället. Så efter att ha hängt på Äpplet med de äldre och dansat till bra musik lämnade vi ultrasuperbradansandeandreas och kilade runt hörnet för att få se att det faktiskt inte var någon kö alls in till TC. Jag kilade in först och strax där efter Katta.
Som de flesta vet har jag alltid drömt om att få hänga på TC, och det var verkligen A dream coming true. Man kan verkligen inte jämföra Sommardroskan med Teater Caféet, och jag ångrade inte alls att jag inte hängde med de andra i min ringa ålder. Det lilla minus som fanns var att Dj:nkunde spelat betydligt bättre låtar, önskar nästan att jag kidnappat Äpplets dj och klätt ut honom till Tc's dj som jag låst in i ett skåp.
Kvällen blev mycket lyckad, utan att gå in på för mycket detaljer.
Så idag lördag träffades jag och Katta på Icat vid bågen huset (Ica Bågen?), och där efter drog vi till Media Markt där vi gjorde våra inköp.
Inte nog med att Fredagen var lyckad, idag har jag ätit både tårta och tacos för hundra pers- min bror Gabbumonen fyller nämligen 14 år just idag. 

                            



  



Goa Farfar Och Farmor kom förstås dagen till ära.

  



Nu chillar jag bara. Jag jobbar imorgon klockan åtta, och jag behöver alla timmar av sömn som jag kan få. Jag är helt enkelt smått tråkig som tackar nej till allt.

 





 

  



Nej nu ska jag sova och läsa mer bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0