Att Träffa Idolerna

Nu menar jag inte Alex Schulman, Andreas Carlsson, Joakim Thåström eller farfar, nu snackar vi Idol-Idoler som möjligtvis är ett fåtal pannkakssminkade trettonåringar med vit eyeliner, blonderat risigt hår och märkliga plutande munnars idoler. Därför anser jag att kalla dem "idoler" är att gå till överdrift eftersom Idol betyder "Förebild", "Hjälte" och "Avgud". Har i och för sig inte något alternativt namn för dem, möjligtvis "Tv4 inkomster" men det är bara en tanke.
Hur som helst så hade det snöiga Umeå äran att ta emot årets två Idolfinalister plus en tjej vid namn Tove. MVG- Victoria Gallerian var fullproppad med folk, allt från barn i gröna overaller till gamla tanter med baskern på sned. Såklart kan jag som Idol-nörd inte undgå ett sådant evenemang så jag och min blonda kompis (möjligt att hon vill vara anonym)traskade in i gallerian. Till vår besvikelse fick vi ingen glimt av varken "Idolerna" eller scenen de stod på, att komma tio minuter innan start är inget att rekomendera i dessa idol-tillställningar. Vi hade ingen lust att trängas bland övriga svettiga människor i dunjackor så vi nöjde oss med att lyssna. Hörde dock inte allt men åtminstone Walking In Memphis med Calle och Higher med Erik- resten blev endast bakgrundsmusik.
Efter att jag och min Blondin spanat in skor så skulle hon vidare till sitt arbete och jag lämnades kvar. Jag strövade runt, köpte underwear på HMs rea samt en kjol och äääntligen ett par vinterdojjor (det sista 36paret) på skopunkten. Thank God for that!
När jag var klar gick jag mot gallerian igen för att se om det hela var över. Blev förvånad när jag ser att signeringen fortfarande pågick. Ringde min kära bror för att höra om han fått en autograf, han stod i kön sa han. Jag funderade rätt länge, gick igenom konsekvenserna av en signering. Hur skulle det gå för mitt rykte? Tillslut ställde jag mig där bredvid och intalade mig själv att alla redan tycker jag är konstig och att jag faktiskt gillar Calle och Erik- att Tove satt där emellan dem gjorde mig dock mindre pepp.
Okej, tänker ni nu. En autograf och ett kort, det kan hon väl få ha utan att vi ska mobba henne. Men det är mer, för att få hälsa på dessa "idoler" måste man köpa en skiva för 150 kronor. Gissa vad jag gjorde?




Jag och Erik blev grymt fula. Jag var helt ovetandes på att bli fotograferad, därmed storleksskillnaden på ögonen. Är aningen besviken, nu kan jag ju inte framkalla bilden och sätta upp på väggen höhö. Erik såg dock ungeför ut sådär på alla bilder, hans posé är att kisa och le, till mig valde han dock att visa lite tänder- så borde egentligen inte säga något. Han var annars ganska kort, smal, oerhört mjuk och söt. Tove- som jag trott. Calle- Mysig, charmig och sådär att man vill krama honom förevigt.

Här är samtalet (typ 48% rätt och resten som jag TROR det var):

Jag - Tja! Nu är jag lite förädisk men du får signera den här hehe!
Sträcker fram Calles skivomslag. Erik ger mig dödens blick.
Erik: - Det tänker jag inte!
Jag: -JO hahahha. Du är duktig men jag kör på Calle
Erik: -Hahha! Ja men jag tycker Calle är en härlig kille och enastående artist.
Jag: - Det är han. Får jag ta en bild?
Erik: - Självklart!
Jag ställer mig bredvid och kramar om honom, Gabriel tar kort (som jag är ovetandes om)
 samtidigt som jag säger:

-Det går ett rykte om att du ger folk pussar?

Erik:- Haha ja, vill du ha en kanske?

Jag:- Hehe Gärna!
Sen blir det för dirty. Mums säger jag bara!

Jag flyttar ett steg. Tove sitter där och sjunger med till Walking in Memphis. Hon kollar på mig.

Jag: -Tja!

Hon: Hej.

Jag sträcker motvilligt fram skivomslaget. Känner den heta stämmningen mellan oss- och då menar jag inte något positivt. Hon räcker tillbaka den och vi båda är tysta. Jag nämner midgård men antingen var hon döv eller så ignorerade hon mig. Skulle tippa på nummer två.

Jag flyttar ännu ett steg, där sitter Calle Kristiansson

Jag:- Calle! The one and only!

Calle: -Självklart!
Jag : - Jag valde din cd skiva.
Calle: - Tack! det gjorde du rätt i.
Jag: - Ja klart jag gör rätt.
Och sen signerar han den fint.
Jag : - Får jag en kram också?
Calle: - Haha absolut!
Och så reser han sig aningen klumpigt upp och ger mig en lång varm kram.
Jag i Calles famn: -Du är grym! Fortsätt med det du gör.
Calle ler mot mig: -Tack så otroligt mycket!

Och så var det över.

 

Random söt blond tjej jag såg på stan.



Konstig brunett inne på HM som fått en puss av Erik Grönwall.




Idolz.



Gabbumon och kisande poserande Erik.



Mitt nya album. Någon som vill köpa? Funderar på att sälja på tradera. Startsumma: 250 kr.

 

Dessa album var dock planerade och blev ett gott inköp.


Kommentarer
Postat av: Anonym blondin

Jag vågar inte hoppas på att han gav dig en fet smällkyss på munnen? Isåfall blir jag kanske tvungen att pussa dig sen. Och det skulle ingen av oss må bra av.

2009-12-28 @ 19:30:59
Postat av: Jannie

SV: Tack, musik är det bästa som finns ju :).

2009-12-29 @ 12:12:38
URL: http://neontiiger.blogg.se/
Postat av: Johan W

haha, men om alla fått en puss av Erik Grönwall (eller vad han hette), så är det vel ingen status i det? Då är det ju snarare status att INTE ha fått en puss av honom!

2009-12-30 @ 15:47:35
Postat av: josefin

super fin blogg !

besök gärna min , ha de bra :)

2009-12-30 @ 19:21:19
URL: http://suunshinees.blogg.se/
Postat av: karin

heh lite kul att träffa idolerna :P



Du jag håller verkligen med, vintern i en storstad skulle nog inte alls vara jobbigt då bussen/tågen kommer hela tiden, inte alls lika kul att vänta på bussen i klackar i typ en halvtimme. Men snart har man gått ut skolan och kan flytta, kommer bli bra

2009-12-30 @ 22:20:54
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Åh, vilka sköna bilder :) Gillar den på dig o erik :D..



Haha, jag har alltid gillar såna fjortisfilmer... visade "a cinderella story" förut, så bra :))

2009-12-30 @ 23:32:19
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: Felicia

Åh, Spirited Away har jag fortfarande inte sett! Men jag har sett Totoro, Kickis expressbud och en till, den med hmm..den flygande grisen (det var så länge sen)? Jag ville se den senaste som gick på bio, men den visade de såklart inte i vår stad...

2009-12-31 @ 00:00:37
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Pontus W

Johan W måste kanske vara den smartaste personen jag hört idag!

2010-01-05 @ 01:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0