Rom Byggdes Inte På En Dag, Tärningen Är Kastad

Är egentligen inte på något humör alls- om inte hungrig är ett humör? Jag är hungrig trots att det endast var två timmar sedan jag åt middag, samt tre timmar sedan jag åt pommes på Frasses. Ja ni hörde rätt! Jag är som en stor maskin som man bara dumpar i mat, sådär som gubbarna gör när de slänger sopor i sopbilen. Brutalt och utan känsla. Bara lyfta och dumpa.
Sen går jag omkring och slänger pengar omkring mig. Har köpt både det ena och det andra idag, men lyckligtvis är en av mina inhandlade köp en julklapp! Tänk så underbart det kommer bli på julafton. Tomten knackar på dörren och alla ropar glada i kör "Kom in!". Tomten stiger in i huset, bankar med käppen i golvet och frågar med bullrande men ändå klingande röst " Finns det några snälla barn här?" Och alla, till och med de vuxna, svarar "Jaaaa!". Och då skrattar Tomten "Ho Ho Ho" och alla stämmer in, skratten låter ljuvligare än Frank Sinatras julalbum. Sen så samlar sig tomten, blir erbjuden att sätta sig i vardagsrummet i den mjukaste och härligaste fåtöljen. Tomten ger samtliga i rummet vänliga blickar och pekar med ett knotigt finger på den gigantiska säcken han placerat bredvid sig. "Vill ni jag ska kika vad som finns i säcken?" skrockar han och barnen ropar glatt "JA!". De vuxna utbyter blickar och ler varmt. Tomten tar upp ett paket, läser noga och utbrister " Men det här är inte från mig! Det här är från den ädla Sofia!". Och alla lyser av förtjusning och tomten börjar applådera. Samtliga i rummet reser sig upp och applåderar de med. Jag myser i min del av soffan och säger "Men snälla någon! Det var ju inget mer än en god gärning".
Synd bara att jag inte är hemma när jultomten kommer.


Lite "väl" utvalda bilder från helgens håligång.




Samtliga gäster hos Nina var oerhört vackra.

Värdinnan själv, elegant och fager; bjöd på fantastisk middag och smarriga drinkar.



Efter ett par mysiga timmar drog vi oss till "city" för att senare bege oss ut i natten.



Hade på mig både paljetthatt och lösögonfransar.



Fler bilder kommer på allas vårt älskade facebook. Seya around.


Kommentarer
Postat av: ♫ M I C H A - mmichelleaalfredsson ♫

hej vill du vara med på min veckans blogg ? :D

2009-12-15 @ 19:01:05
URL: http://mmichelleaalfredsson.blogg.se/
Postat av: Zarah-Lou

Jag brukar väldigt sällan göra reklam för mig själv - endast i min egen blogg, men nu känner jag mig så taggad att jag verkligen vill vinna och har en chans!

Jag deltar i en tävling på samsung, och det enda jag vill är att ha lite boost på en bild; du klickar bara på länken och klickar på en knapp så är det klart.

Jag skulle bli superglad om du ville hjälpa mig. :)

Gillar du inte reklam är det bara att radera detta.



Här är min länk:

viralboost_10001#/start/linear/3394" rel="nofollow">http://www.samsung.com/se/current/campaign/boost/site/index.html?cid=seviralboost_10001#/start/linear/3394



Som tack för hjälpen kommer jag att lotta ut 3 stycken Chubby Angel bland de som skriver tillbaka att de klickat och hjälpt mig (skriv gärna vilket nummer du blev, inget måste dock). :)

Vinnarna får självklart välja valfri färg: http://zarlei.com/chubby-angels-fran-loulei/

2009-12-16 @ 00:44:31
URL: http://zarlei.com/
Postat av: linda

Hej Sofia

jag håller på att skriva en artikel om Midgårdsbloggare till Mindyard (skoltidningen) och jag undrar om du skulle vara intresserad av att vara med. Självklart kommer bloggen att länkas. Det är bara två frågor som ska svaras på och du kan svara genom ett mejl. Om du kan tänka dig att vara med, skriv gärna ett mejl till mig.



tack på förhand



Linda Burström, Arena 2A

[email protected]

2009-12-16 @ 14:07:57
URL: http://lindiieb.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Det är en tjänst inom administration som intervjun handlr om imon ;) Vill verkligen ha tjänsten :D

Bra att du håller tummarna i alla fall ;)

2009-12-16 @ 17:39:38
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: Julia ♥

okej, vad roligt. Då meddelelar jag dig nästa gång då :)

2009-12-16 @ 17:47:31
URL: http://juliasusanna.blogg.se/
Postat av: karin

jag gillar verkligen paljett hatten. Tja idol jag såg finalen nu men såg inte så mycket innan det.



ja satt och ritade av det där eiffeltornet som jag har som framsida av min kollektion, som äntligen är inlämnad så det snart blir jullov. Helt underbart att det är bara en vecka kvar till julafton i morgon =)

2009-12-16 @ 17:52:53
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0