Gott Nytt Jul Och God År

Julen är över, tänk att så mycket rappel tar slut på ynka tre dagar. Tänk så mycket stress som fyllt era kroppar, så mycket pengar ni spenderat, så många ni blivit irriterade på eftersom de trängt före er i kön eller tagit sista köttbullen, så mycket ni gått upp i vikt, så mycket ni har fått städa. så lite ni egentligen velat göra men inte haft tid till.
Hemska tankar inte sant? Men glöm då inte hur många människor ni fått att le, hur mycket kärlek ni visat, tid ni spenderat med de ni håller närmast hjärtat, alla fina julklappar, all den goda maten ni kunnat vräka i er utan att få dåligt samvete efteråt eller hur ni sjunkit ner i fåtöljens mjuka kuddar med en kopp glögg och en bra bok.
Ja helt underbart, men dröm er inte iväg för långt nu, Det finns nämligen de som inte alls haft en sådan jul. De som inte har råd med det som julen innebär i denna materiella värld, de som har familjemedlemmar som inte kan säga nej till alkohol, de som inte har något ställe att kalla sitt hem, de som ligger i koma, de som inte har några att umgås med och de som jobbar.
De som hann se en kvart av Kalle Anka för att sedan kila till jobbet utan att ha hunnit äta annat än en skinksmörgås med senap. De som jobbat fem timmar för fulla muggar medan ni satt och konverserade och tuggade i er sill, kalvsylta, potatis och havrekex. De som väl kom hem vid nio för att se inslagningspapper täcka golvet, resterna av julbordet inslagna i plastfolie, människor som ler och med tindrade ögon berättar om kvällen, kollar sig i spegeln och möts av en sliten figur iklädd jeans och ringar under ögonen.
Tänk en sån God jul du haft! ...God fortsättning.






Boken som gav mig bredast leende av de paket jag missat att få av tomten.



Önskar jag också hade fått träffa honom. Han som pratar på radion och låter som Sven Volter, han som gör alla barn lyckliga, han som åker en släde dragen av renar, han som har ett mysigt skägg.



Annars var farfar rätt cool.



Tillskillnad från vissa andra. Iklädda jeans.


Kommentarer
Postat av: Mandy

Haha förstår det! Vilka butiker har du tänkt besöka?:)

2009-12-26 @ 15:01:16
URL: http://[email protected]
Postat av: Felicia

Det ser ut som ni hade en mysig dag. Och du har helt rätt, tankar till dem som inte har en fullt så trevlig jul. Jag tänker fakitskt mer och mer varje jul att jag borde göra mer för andra som har det svårt. Men jag hjälper på mitt sätt. Och det går sakta frammåt. Men jag glömmer allt för lätt, tyvärr.



Ja men kottar, det är ju ett måste! Fattar inte att så många glömt bort den gamla klassikern, haha.

2009-12-26 @ 16:39:19
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Sv: Tack så hjärtligt! Javisst ska granen vara en äkta, vår är till och med huggen i vår egen skog.

2009-12-26 @ 17:08:15
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Ja, jag är jättenöjd med mina klappar ;)) Och själv då? :D



Men en mysig jul i helhet :)

2009-12-26 @ 17:43:25
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: MICHA

svar

hihi, ja det ar allt kul ! :D

vad har du gjort idag da ?

Kram ! :D

2009-12-28 @ 15:54:19
URL: http://mmichelleaalfredsson.blogg.se/
Postat av: Mandy svarar

haha okej :) har tänkt göra det snart också :P

dem är från märket converse men finns i dem flesta butiker converse skorna säljs skulle jag gissa på :)

2009-12-30 @ 21:02:48
URL: http://maandys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0