Lärare Har Faktiskt (OND)Humor

Ni som trodde att lärare inte kan vara sådär råa och dra hånskämt som era kompisar gör, kan nu erkänna hur fel ni haft. Jag har nämligen beviset i mina, eh.. inte händer, men jag har dem i alla fall.
Vi alla tycker att lärare "djävlas med oss" att de "njuter av att se oss lida" och det vanliga elev against lärare-snacket, inte sant? Att lärare antingen är A)Snälla B) Roliga C) FÖRsnälla D) Idioter E) Tråkiga F) Schyssta men dåliga på att lära ut G) Inget utav detta eller ALLT.
Men oavsett vilken av sorterna läraren tillhör så får man sällan uppleva humorn, särskillt den råahumorn jag blivit utsatt för. För det var kul, ni vet, sådär att man från början blir alldeles häpen, sedan irriterad och slutligen bara skrattar.
Under min första musiklektion hade jag tydligt sagt att jag absolut, mot alla omständigheter, INTE vill spela någon John Mayer låt. Läraren hade skrattat och frågat varför (eftersom John Mayer tydligen var en "enastående artist") då jag svarat med en lång rad av argument som fick honom att förstå mitt milda vrede mot denna "charmör".
I fredags, hur som helst, så hade läraren nu två hemliga låtar vi skulle få spela. Han hade nogrannt delat upp gruppen och jag hamnade i den första. Vi väntade förväntansfulla på att få ta del av hemligheten ( i mitt huvud bildades visioner om Sweet Child O' Mine eller Heartbreaker). Men när vi väl får notpapperet blir jag alldeles stum. Finner inga ord. Kan inte förstå detta. Jag utbrister: Är det här ett skämt?!
Jag har blivit indelad i gruppen som ska spela John Mayers Who says- det kan bara inte vara sant!
Efteråt skrattar läraren. Väl medveten om sitt lustiga lilla gyckel. Jag borde vara irriterad och purken, men på någotvis är jag imponerad. Hade nog gjort exakt detsamma om jag vore lärare.


Här är låten vi gjorde betydligt mycket bättre än John (fucking) Mayer. Jag hade äran att spela gitarr så bra att jag fick en prydligt liten blåsa på ringfingrets topp.
John Mayer- Who says


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, men vad har du emot John Mayer? Han har ju skitbra låtar :D

2009-12-05 @ 23:52:36
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Nikolina

vill du ha pojkvän så mycket? :)

2009-12-06 @ 04:53:41
URL: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: karin

ja alltså man lär sig om man vill, spelade fiol tidigare och det var verkligen inte kul att vara tvungen att spela. Men nu kan det vara kul ibland att damma av fiolen och spela lite fast det låter som skit. Det är bara att öva på man blir så mycket bättre..

2009-12-06 @ 13:43:37
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: Patricia Appelgren

känner mig korkad som frågar, hur får min bloglovin på bloggen? :$

2009-12-06 @ 15:33:37
URL: http://dudas.blogg.se/
Postat av: Förundrad över din ignorans!!!

Förstår inte hur du kan såga 2000-talets främsta musiker. Lyssna på hans album "continuum" och rada upp en länga med argument om varför han är usel.

Han sjunger klockrent, och hans gitarrspel är ju bortom denna värld i skicklighet och känsla. Han är (om möjligt)t.o.m. ännu bättre Live!! Om du syftar på den nysläppta plattan kan jag hålla med om att den är lite mycket "radioplatta" men faktum kvarstår att han är en briljant artist med genialiska låtar i bagaget. "blablbalba kassa texter han har", (skriver ditt enda argument så slipper du göra det själv). Faktum är att hans texter faktiskt inte är dåliga alls, (Ja,your body is a wonderland=undantaget som bekräftar regeln).

2009-12-06 @ 21:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0