Bä Bä Vita Lamm... Är Inget För Oss!

Så därja.. andra gången för denna sommar som jag äter rabarberpaj (rabarbär). Inte illa- särskillt när det är jag som har bakat dem allihop, fyra stycken sammanlagt. Nu skulle det sitta fint med en tupplur, trots att jag sov till klockan 13.00 idag. Det har helt enkelt varit en hektisk helg för mig så det märks att jag blivit gammal. Som ung klarade jag av fartfyllda dagar och nätter men som artonåring blir jag som en zombie när jag väl får pusta ut. Kan dock glädjas över det jag gjort där då jag nickar till vid middagsbordet.
Fredag, jag tackar Gud för fredagen. Fredagen var dubbelt så makalös som kulturnatta för två år sedan- och då tusan är det riktigt bra! Den började dock med en tråkig kurs till mitt jobb, lyftningstekning m.m. (Om det inte hade varit för att jag fick betalt hade jag aldrig satt min fot där.) Sedan efter ca. 9 timmar efter kursens start begav jag mig till stan- också kallad Umeå. Gick hem till Henrik med mina nya snygga solglasögon i en härlig sol, ovetandes om att jag ej skulle få använda dem mer under helgen. ..
Efter en kort visit där på Haga åkte vi mot skogen, buschen, den svenska naturen..TÄFTEÅ. Vackert ställe det där, kanske vackrare än spöland (?). Nåväl stannade vi i en av Henriks kompisars stuga för lite rajtantajtan. Jag som är så dålig på namn minns inte vad någon hette, men det var kanske sak samma. Huvudsaken är att man har det trevligt!
När jag blivit biten av cirka 2345 myggor, de otroligt avslappnande myggrökelserna brunnit ner, vi lyssnat på killarnas älsklings låt 17 år på tok för många gånger, bestämde vi oss för att kila till Le Festival.
Min nya vän Kalle Anka blev min trogne följeslagare och tillsammans med alla andra festivaltyper fick jag uppleva the time of my life. Dock blev det ingen musik för mig...cool som jag var blev det  bara cirka en minuts lyssnande på Glesbygd'n och sedan drog jag mig ner till stranden- där stannade jag största delen av kvällen(natten?).
Men som alla vet så varar inget för evigt, så där vid två tiden, mot min vilja, åkte jag och Katta hem- Jag,otorligt nöjd över allt (överallt) samt med löften om att  återkomma på lördag
Men nej...så blev inte läget.. Det var planerat att jag skulle åka dit med Anna och Helén denna gång för att bla. Fira Josefin och träffa annat folk (hehhehehehehe) men vädret sa Fuck you- och vi lät den. Istället köpte vi tre påsar chips och kollade på Top Gun hela kvällen. När vi sett färdigt filmen spolade vi tillbaka till de bästa scenerna (alla som sett filmen vet vilka jag menar). Och ja..hehe..en scen såg vi kanske 5 ggr tills vi bestämde oss för att vi helt enkelt inte får förstöra själva grejen genom att tjata ut den (jag tror dock aldrig jag skulle kunna bli less).
Sen gick vi och la oss. Sen väckte Anna mig . Sen såg jag och anna på tv. Sen åt jag frukost. Sen såg vi på trollkarlen från Oz. Sen åt vi kräm. Sen borstade jag tänderna. Sen såg vi Swing it magistern. Sen for jag hem. Sen åt jag. Sen blev det en massa annat shit. Sen skriver jag här och nu. Sen har du ändå inte orkat läsa igenom allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0