Man Skulle Varit Hund

Det roliga (som egentligen inte är roligt men som man alltid säger är roligt utan att man ens har ironi i rösten när man säger det.) med att stanna hemma från skolan är att skolan på något vis också gör det. Och då menar jag inte skolans hem utan ens egna.
Skolan hinner på något märkligt vis alltid slinka in genom ytterdörren precis innan man stängt igen den. En ovälkommen gäst som promt ska ha kaffe och nytinade bullar och som trots de uppenbara vinkarna ( "Oj oj oj vad jag är upptagen egentligen. Har såå myyyycket att göra") stannar kvar. Skolan flåsar en i nacken vart man än går, precis som en skugga. Eller nej! Värre, precis som en desperat servitris som förföljer turister tills de slutligen går med på att äta på dennes restaurang.
Jag är hemma idag. Men är jag själv? Nej nej, skolan sitter här bredvid mig och påminner mig om att jag har en hel del arbete att stå i. Nu puffar skolan mig på axeln och säger att det är dags. Jag tittat uttryckslöst tillbaka. Skakar trött på huvudet och stänger ner internet. Skolan nickar uppmuntrande. "Så ska det se ut", säger den.






Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag VILL ha en hund ;))



Hoppas du haft en fin onsdag ;)

2009-11-11 @ 15:48:11
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: karin

vilken söt hund =]



Jo det händer att vi tar bussen dit, har inte det bästa utbudet men det fungerar. Men jag tror att skellefteå är den tråkigaste staden. Det som händer är stadsfesten och trästock annars är det nog dött.

2009-11-11 @ 16:47:51
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0