I am A One Way Motorway, I'm The One That Drives Away Then Follows You Back Home

Är hemma idag. Skolan har åkt tillbaka till sig och helt otroligt lämnat mig här utan uppsikt. Detta har gett mig möjligheten att stanna hemma istället för att ännu en gång åka den låååånga vägen till skolan för att medverka under en lektion. Så jag gör en tuffing och skolkar.
Jag hatar ordet SKOLKA nu när jag tänker efter. Det låter så aggresivt, som mord eller dråp.  Att skolka låter som att man just valt att begå världens kanske mest fruktade brott. Att efter skolket framstå som ondskan i mänsklig form.
Men, här sitter jag ändå med bördan på mina axlar. Jag skolkar. Inte just nu kanske, lektionen börjar om en halvtimma och jag har inte ens borstat tänderna. Istället har jag beställt en t-shirt från Alienbase. Har aldrig beställt något därifrån tidigare så vi får se hur pass bra det visar sig, om cirka fem dagar.

 

En Foo Fighters tröja , såklart, för 209 kronor. Kommer bli dösnygg. Jag förbereder mig till den dagen jag ska få se dem live. När jag lyssnar på live albumet Skin & Bones avundas jag verkligen publiken som får skrika och sjunga med. Bara applåderna får mig att rysa.



Kommentarer
Postat av: Malin

Bra låt du har som rubrik! Jag har Learn to fly med Foo fighters som ringsignal, blir lika glad varje gång jag hör den :D Och då har jag haft den i flera år, haha.

2009-11-16 @ 15:31:17
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Hanna

sv: Tack så mkt! =D Jag vet tyvärr inte, var ett tag sen ja köpte det, men runt 100 kr kanske? ;)

2009-11-16 @ 15:46:01
URL: http://hannajohanssson.devote.se/
Postat av: Amanda

Hej snälla rara söta snälla du kan du kolla in minb lgog är du snäll sötnos

2009-11-16 @ 18:07:02
URL: http://mystylemydreams.blogg.se/
Postat av: Tess

Ahh typ :) eller 1bild typ precis ovanförr där jag har min profilbild nu så jag slipper det :) Personlig assistent e de :) men vissa som jobbar där har jobbat och inte fått betalt :S

2009-11-16 @ 21:26:09
URL: http://taassiiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0