RödRödRödRödRödRödRödRöd

Så var man hemma efter en kanske, ja meningslös skoldag. Meningslös eftersom jag bor nästan 3 mil från skolan och har cirka noll komma noll noll bussar till staden, och på så vis känns en-lektion-dagar ganska bortkastade för mig eftersom det tar drygt en timme att åka till skolan, samt en timme att ta sig därifrån. Men jag är en god elev, och efter att skolan hotat mig med kniv igår kväll, så beslutade jag mig att trots den långa färden offra mig och göra det alla människor skulle gjort (dvs. alla människor som också blivit knivhotade av skolan).
Hade hur som helst nöjet att bli förbannad på några MUF:are (också kallade Reinfeldts Lakejer - RAL) som ville bjuda in mig till deras klubb. Jag tackade dock nej, vänligt men bestämt!

MufTjej: Hej! Har ni fått sånna här?
Jag: Nej det har vi inte!
(tar emot bladet hon sträcker fram)
MufTjej: Är ni moderater?
Jag: ...Du kan ta tillbaka den här
(ger tillbaka den)
MufTjej: Vadå?! Vad är du då?!
Jag: .....
MufTjej: Vad är du då?!
Jag (tänker):
Jäkligt dryg tjej, är ju min ensak! Där står jag omringad av Moderater, hon vet att jag inte är Moderat. Jag kommer bli mosad av blåbären vad jag än säger.
Jag: ..Jag är Sosse
MufTjej
(stridslysten och galen): VADÅ FÖR?!
Jag har bråttom till buss och börjar dra mig därifrån
MufTjej: Varför är du DET?!
Jag: För att de har bäst värderingar. De vet vad som är bäst för samhället
MufTjej: Så är det ju inte!
Annan Moderatkille går till attack han med: Du har Fel!
Jag går och låter dem stå där och känna sig ägda.





Mamma känner sina barn och drar till med drastiska metoder för att pepparkakorna ska förbli orörda.
Men varför köpa pepparkakor om de ändå bara ska stå i skafferiet och mögla?


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha, jag har själv inte köpt några pepparkakor i år ännu :/ blir nog till o vänta ett tag till :)



Nä, jag såg en bild på kappan idag, men inget jag planerar o köpra... snygg är den i alla fall :D

2009-11-12 @ 17:19:16
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: Tess

Nej kalla de skolarbete de vill jag inte :D för jag går ju inte i skolan :) har tagit studenten & allt! Men jag e med i ams jobbgaranti :) de är dock typ som skola :P Sen så ska vi flytta snart åsså:) Allt bra annars ? :D

2009-11-12 @ 17:39:21
URL: http://taassiiie.blogg.se/
Postat av: karin

åh vad gott med papparkakor. Har du testat med mögelost på det? =)



Det jag beställde blev kanske kring 300 något med frakt men jag hade en del pengar hos hm men kanske 700 sedan köper även en kompis en likadan klänning så vi delar på frakten. =)

2009-11-12 @ 19:06:31
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, vilka dryga muf-are. De kan ju inte komma och säga att du tycker fel :S Det vinner de ju knappast några röster på :P

2009-11-13 @ 08:38:55
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0