Tio + Åtta = Sexton?

Fredag, Ett litet ord med stor betydelse. Inte bara för mig, utan för en ganska självklar majoritet.
Det är på fredag man är ledig, ska "parta" (ett sådant underbart försvenskat ord...), vräka i sig skräpmat i alla dess smaker och former, umgås med människor, kolla på romantiska komedier som tv4 eller någon annan reklamkanal visar, inte gå och lägga sig förrän man somnat på soffan och inser att alla andra redan gått i säng, kolla på idol och nicka instämande till juryns kommentarer samt endast ha en sak i tanken; att det är FREDAG.

Dagens fredagskväll kommer dock för mig endast bestå av en viktig handling, dvs. IDOL. Det finns inget viktigare för mig på hela veckan. Sen jag föll pladask för Måns Zelmerlöw (och skrev långa kärleksbrev där jag kallade honom för "Smöret från Lund" samt andra pinsama handlingar) har fastnat i ett stort idolträsk, och har inga planer alls på att ta mig upp det.
Artonåring som jag är, borde jag helt klart lämnat bli-kär-i-kändisar-särskillt-"idoler"-stadiet men här sitter jag nu och drömmer mig bort dit Erik Grönwall och Nicklas Hocker finns.
Dock ser jag ju ändå ut att endast vara sexton, eftersom varje lärare jag har i teater säger "jaha så det går bara ettor i den här gruppen?" trots att jag sitter där framför dem.
Vad ska jag göra för att se äldre ut? Kanske odla skägg?


Jag hamnade bland de tio bästa på gårdagens maskerad! Helt otroligt, får dock se hur röstningen går. Konkurrensen mot R2D2 är hård...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0