Hungrar Efter Jämtlands Goding

Det var idag det skulle ske. Jag hade bestämt mig för att äntligen fullfölja beslutet jag tagit för så länge sedan. Jag och Anna skiljdes åt och jag gick mot mitt mål. Mot Ica Gourmet. Bestämda steg. Såg mot mitt mål, där var det. Inte långt borta. Jag var så nära att jag kunde känna doften, smaken. Folk måste hört Foo Fighters My Hero där jag passerade dem. Ingen annan låt skulle passat in bättre än den. Hjälten, helt oberoende av andra, redo att fullborda sitt uppdrag, göra det rätta;
Att köpa Messmör.
Det fantastiska smöret som varit bortglömd bland mejerivarorna sedan dagisåldern. Det som ropat och ropat utan att ha fått något svar. Ingen, inte en enda själ har skänkt varken paketet eller tuben en blick. Och idag var dagen då jag, Hjälten Sofia äntligen skulle besvara messmörets böner. Att plocka den från hyllan och faktiskt KÖPA den.
  Jag stannar utanför Ica Gourmet. Messmörets rop hörs avlägsna. Jag tittar på klockan, 10 minuter tills bussen går. Jag hinner inte.
Nu hörs inte längre messmörets rop. Hjälten går mot Vasaplan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0