Look Out You Rock 'N Rollers

Eftersom jag inte hade ork nog att springa till bagarstugan i kolsvartmörker för att leta platådojjor igårkväll så fick dagens maskerad-outfit bli Rockstjärna.
Kände mig råhäftig där jag gick omkring på skolan med en glittrande rosa sjal knuten runt håret. Om det inte vore så komplicerat att klä mig varje morgon så skulle jag helt klart satsa på manliga rockstjärnelooken.
När jag dock skulle hem så hade jag ganska bråttom till bussen- hade nämligen spenderat tiden som fotomodell och glömt bort att klockan tickade sig närmare kvart över tolv. På så vis fick mitt rockstjärns-smink ligga kvar på ansiktet, dvs svarta streck under ögonen, mörkblå ögonskugga samt alldeles förmycket rouge.
Så där gick jag med de svarta strecken påväg mot bussen. Klockan var redan tjugtre över när jag nått hållplatsen, men positiv som jag är så hoppades jag på det bästa. Så jag väntade,,och väntade och väntade...När klockan närmade sig kvart i ett så fruktade jag det värsta. Och något ännu värre! Jag skulle bli tvingad att gå på stan men sminket!
Först var det pinsamt, så fort jag mötte någon kollade jag bort och...

-Vad tusan? det här inlägget blev aldrig färdigskrivet eftersom datorn laggade! Tydligen så publicerades det ändå.. Skumt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0