Working 13 To 20.30

Mamma sitter och kollar på något som jag skulle tro är Barbie, på Tv1000 family. Barbie ser ut precis som alltid. Vacker, smal, blond, sminkad, klädd i förtjusande klänningar -fast datagjord. Om det är någon som hänger med i utvecklingen är det minst sagt Barbie.
Hur som helst börjar jag jobba om cirka en timma.
- Vadå höstlov? Här ska det jobbas för fullt!
...eller okej jag jobbar idag, imorgon och på onsdag. Sen har jag även jobbat helgen rolig människa som jag är. De på jobbet måste tro att jag inte har något socialt liv eftersom jag tackar ja till nästan alla arbetstimmar de erbjuder mig. (De vet dock inte om att jag ibland endast sover tretimmar mellan varven). Idag, eller ikväll har jag dock sjunkit tillbaka i gamla vanor. Ett tag  (typ förra veckan) vaknade jag halv åtta, trots att jag hade sovmorgon. Jag tyckte det var helt besynnerligt eftersom jag vanligtvis sover till tolv, om ingen nu väcker mig. Därför var det helt underbart att sova till efter klockan elva och nu glida runt i pyjamasen! Dock är det snart påklädningsdags! Måste cykla mina fem kilometer till jobbet, och det tar inte fem minuter (även om jag cyklar fort).

 

Om det är något jag älskar så är det min Ipod och Koss-hörlurar. Det bästa jag köpt på länge! Det är frihet att lyssna på musik i bussen och slippa höra några fjortisar tjattra eller en mamma som skäller på ungarna i telefon för att de inte lagat mat. Nu kan jag luta mig tillbaka och låta Pink Floyd dränka deras babbel.

Thank you ARBETE.


Kommentarer
Postat av: Emma

sv; haha jaså? Den är värsta gullig:) hihi^^

2009-10-26 @ 12:15:31
URL: http://emmatjernlund.blogg.se/
Postat av: Anna

Men när slutar du jobba på onsdag då?

2009-10-27 @ 16:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0