Cirkuspapper

Pappa är lite smått sur på mig eftersom jag klagar över att mina byxor är förtighta men stenvägrar att kasta bort dem för det. Jag menar, så länge jag kan röra mig i dem så blir det inget kasteri. Jag har ju trots allt betalat 400 kronor för dem, eller så var det 200 jag vet inte riktigt. Visserligen är det Cheap Monday så gylfen vill inte riktigt sitta uppe, detta gör tightheten ännu mer komplex. Sen är jag van vid HÖG midja som liksom inte vill glida ner som dessa. Tror dock att de kommer töja ut sig, har för mig att jag tvättat dem nyss och glömt att ta på mig dem på ett tag.
Appropå tighta byxor kommer jag även få tight om tid (eller föresten, säger man tajt? kanske man gör..hmm..), jag har nämligen en hel del aktiviteter framför mig.
Först och främst har jag ett jobb, där jag förvisso inte jobbar regelbundet utan snarare när det behövs extra personal, sedan ska jag gå i teatergrupp varje tisdag framöver och har även just idag anmält mig till "Geek Club" på skolan där man som medlem kommer kunna spela Xbox 360, se på dåliga skräckfilmer samt läsa serier. Låter helt klart som något för mig, så jag tvekade inte en sekund på att anmälla mig. Äntligen blir jag en officiell tönt!
Ja.. för endel människor kanske detta inte låter särskillt mycket, men för mig som slutade fotboll för tre år sedan betyder detta äntligen ett start för friditsintressen. Känner mig så mycket mer välgrundad nu.




Har börjat läsa andra delen av Damernas Detektivbyrå, "Livets Skafferi". Precis som den tidigare boken ger den en feel-good-känsla om jag ska uttrycka mig lite smått töntigt (vilket som i och för sig inte gör något).





-Jag försökte göra en "ledsen hundblick" som Hiro är fruktansvärt haj på. Vet dock inte riktigt om jag lyckades. 

ps. Måste säga att jag absolut älskar att gå teaterpaketet. ds.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0