Music Can Change The World, 'Cause It Can Change People

Endast en vis människa skulle kunna säga något så klokt och fyllt av ärlighet och hopp. Och självklart är det Bono som jag citerar. Önskar att jag själv kunde komma med några så välbetänkta ord. Ord som folk kommer citera i århundraden och nicka upp mot himlen med drömska blickar, och sedan säga något i stil med "Sofia, ack Sofia. Visdomens källa och begåvad med något inga böcker kan berätta". Jag skulle stå i alla historieböcker och statyer med min avbild skulle upprättas i alla världens stora städer. Milano, Paris, London, Kairo, New york, Hong Kong, Tokyo, Berlin, Sydney, Addis Abeba och Jerusalem. Stora bibliotek skulle döpas efter mig, likaså stora operor med guldprydda scener. Barnen i lågstadiet skulle lära sig mitt namn i sina fredagsläxor och universitetsstudenter skulle skriva långa rapporter om mig och mina olika livsteorier. Jag skulle bli en legend.
Synd bara att jag har lite problem med min projektrapport som ska vara inne nu senast 00.00. Om det inte vore för den skulle jag definitivt kommit på de där perfekta orden som skulle ge svar på alla era funderingar. Nu när jag druckit mitt kaffe så ska jag se till att få detta gjort.
Seya around!



Kommentarer
Postat av: Peter

Grymt irriterande, jag känner igen låten men minns inte vad det är?

2010-04-29 @ 23:42:34
URL: http://lanterna.blogg.se/
Postat av: Peter

oj, såg först nu din fråga om playknappen; du vet när man lägger in det och allt bara är en massa siffror och bokstäver? I html eller vad man säger... då står det på två ställen Height och Width, på båda ställena så ska du ändra height till 25 och width till ca 30. Ursäkta min himla dåliga förklaring men det är bara fråga igen om du inte får till det!

2010-04-30 @ 00:17:39
URL: http://lanterna.blogg.se/
Postat av: yo

"det är över nu", för att citera en annan stor musiker - Per Gessle. aja, nu är det i alla fall slut FÖR EVIGT. hejdå PA100.

2010-04-30 @ 09:49:12
Postat av: Lisa

Sv: Tack söta! :)



Jag tycker verkligen om din koppar, var har du köpt dem? :o

2010-04-30 @ 11:29:39
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Felicia

Det hade inte varit fel. Jag hade kunnat skriva en avhandling om dig sen. Hehe.



J, det är för trist att de alltid går sönder de där strumpbyxorna. Jag har fler än ett par såna i soptunnan.

2010-04-30 @ 15:13:32
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0