Ytlig Lista Över Den Perfekta Killens Utseende

Eftersom min lista gällande vad jag anser som typiska "killgrejer" blev så omtalad tänkte jag ta mig an ännu en med samma tema, dvs. det manliga könet. Mest för att ge igen på min makt och kön-lärare som är emot allt ytligt och dömande och som anser att jag är "som en liten flicka på fritids". Flickor på fritids brukar hålla på med sånt här vilket nu ger mig möjlighet att visa mitt sanna jag. Det kanske inte är accepterats, men i alla fall konstateras av någon äldre och mognare person. Med andra ord, en v u x e n på riktigt.

Det här faller jag för hos killar:


Kläder:
- Skinnjackor
- Kavajer, sådär á la 80tals retro
- Skjortor med uppkavlade armarde och lite sådär tajta
- Chinos
- Tshirts med balla tryck
- Bandtröjor, fördel om jag tycker om bandet
- Koftor, mysiga, stickade
- Stuprörsjeans

Skor:
- Converse, mainstream som alltid,oftast, går hem
- Brouge, allmänt spetsiga skor helst lackade
- Sneakers, sådär 80tals hip hop

Huvudbonader:

- Hatt, inga JC/HM/övriga klädkedjors
- N.Y.småtjuvsribbadmössa

Accessoarer:

- Fluga
- Glasögon med STORA bågar
- Hängslen
- Wayfarer eller pilotglajjer
- Axelväska av läder, helst sliten
- Armbandsur

Frisyrer:
- Klassisk snedkammat, stylat á la 40-50tal
- Böljande, lockigt, mörkt
- Kort på sidorna, mycket i mitten
- Gentlemannen med sting i
- Ruffsigt, grunge, surf

Skägg:
- Stubb, välvårdat sådant
- Mustasch
- Heltäckande, dock inte alltfööör långt
(Skägg är snyggast på dem med mörkt sådant)

Övrigt:
- Musiker, helst gitarrist, pianist, basist, saxofonist och gärna sång på det
- Bra ordförråd
- Skriver utan gramatiska fel
- Allmänbildad
- Kulturintresserad
- God musiksmak, en blandning mellan rock/jazz
- Trogen p3-lyssnare
- Röd
- Lagom vältränad eller fint smal

Stilikon:



Känner du att du passar in på samtliga eller åtminstone 50% av dessa? ring eller mejla mig!
Stort plus om du är en exakt kopia av Duckie (se video ovan), han som får mitt hjärta att smälta.

Kommentarer
Postat av: Anna

Mitt hjärta bankar för allt på den där listan. Åh. Underbara. perfekta. kille.

2010-04-20 @ 20:46:12
URL: http://typinte.blogspot.com
Postat av: Vaha

Hahha, maila, skön du är hahaha

2010-04-20 @ 22:33:59
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: Samantha

Hahah! Ah, du vet ju vad du vill, det ska du ha cred för;)



sv: Äsh, åker du till Pais för semester bara behöver du inte kunna franska. Klarar dig helt ok med engelska!

2010-04-21 @ 12:10:44
URL: http://samanthaisgoldy.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv: förlåt för sent svar :P

gud vad roligt med tågluffning, själv har jag några festivaler inplanerad men det blir nog mest jobb. Sen förhoppningsvis en utlandsresa i augusti :)



de va ingen dålig lista du hade där ;)

2010-04-23 @ 13:54:42
URL: http://jonnalund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0