Fredagsmys, Ordet Som Får Mig Att Rygga Tillbaka Av Avsmak

När Oskar Linnros säger En låt man bara vill hångla sönder en brud till skälver hela min kropp. Vanligtvis brukar jag rynka på näsan när det motsatta könet kallar kvinnor vid ordet b r u d . Kanske för att det låter otrevligt fräckt, fult och oanständigt. Lite som att svära i krykan eller vara uppkäftig mot tomten. Men Oskar. Ack Oskar! Du får kalla mig bruuud om du viiiill.
...Och därmed har Feministen Sofia gett vika för denna man. Första. Andra. Tredje! Såld!

 

Fredag, och jag varken känner eller kommer att känna, den där spänningen, den slukande förväntningen över vad som kommer ske från gryning till gryning. Det närmaste jag kom denna fredag, denna glödande dag för en glad majoritet,  var att till min fasa yttra ordet (skamligt att det ens ÄR ett ord. Ett accepterat ord. Folkärt. På allas läppar. Säkerligen snart textade i gyllenebokstäver i SAOL) fredagsmys. Ja likt  b r u d . Avskyr jag ordet  f r e d a g s m y s . Skulle rent av kunna spränga OLWs högkontor med dynamit för att ha fiskat upp ordet ur meshavet till ytan, om det inte vore för deras magiska chips såklart. Fick en chock när jag märkte hur de obehindrat bubblade upp ur halsen och fångades på tungan.
Haha vilket Fredhaa..aags...mys...? Lät det. Som i sista sekund förstod jag vad som skulle ske. Men då var det redan försent. Syndens sekunder. Och så hade fredagsmyset åter fångat en oskyldig själ i sina obarmhärtiga klor.

 

Nu ska jag sova. Jobbar åter imorgon. Åter en dag bestående av tio timmar. Vad gör man inte för pengar?

 

 

 

 

 

Dom här kopparna fyndade mamma på returcentrum, ett kind of, loppisställe. Även jag måste kila dit någon dag med några tjugolappar i fickan för att hitta de där guldkornen bland kattguldet. Det tar tid, svett och ansträngning. Men nog är det värt när man väl hittar dem.

Kommentarer
Postat av: Felicia

haha, fredagsmys är ett jättelöjligt ord xD men inte så dumt :D



Sv: haha, oooj, jag kan ju försöka visa hur jag gör, men just nu är mitt hår superslitet och av någon anledning blir lockarna lite mindre lockiga då :S men jo, ska försöka (: vill ju ha receptet hohoho :D

2010-08-28 @ 17:37:25
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: Jonna

hahaa jag håller med om att fredagsmys "låten" är oerhört jobbig! Men för chips är de värt de ;) haha

2010-08-28 @ 20:32:30
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Tuva

kom och delta i min bloggtävling!

2010-08-30 @ 21:00:36
URL: http://lonesomemama.blogspot.com
Postat av: Tuva

kom och delta i min bloggtävling!

2010-08-30 @ 21:03:00
URL: http://lonesomemama.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0