Det Är Därför Vi Har Grannar

Ett misstag man ofta gör när man ska baka är att börja blanda i ingredienserna utan att ta en titt om allting finns först.
Man börjar med smöret och där efter sockret, men när man kommer till äggen inser man att några ägg inte finns så långt ögat kan nå. Man gräver runt i kylskåpet, letar bakom bananer och ketchupflaskor. Efter att hela kylskåpet blivit genomsökt utan resultat tar man sig an skafferiet. Inga ägg där heller! Inte bakom havregrynen, frukostflingorna eller sirapen. Äggen verkar som uppslukade ur tomma intet. De var ju där igår då du gjorde pannkakorna...
Och då slår det dig. Det sista ägget användes till den smeten!
Vad händer nu? Smeten ligger där i skålen, väntandes på att bli vackra goda bakverk. Du kan ju inte slänga den bara? Hälla ut den i slasken? Så funkar det ju inte.
Men då får du en idé! Grannar! Du har grannar!
Självklart att grannen har ägg! Jadå han har 4 stycken. Om du kan låna? Inga problem!
Så är allting löst.
Och det är därför människor är ett flockdjur. Vi behöver varandra. Vi är alla en familj. Vi lånar alla ut ägg när det behövs.


Vi är bagar-familjen, igår bakade jag brownies till min kära klass- som fick mycket goda kommentarer. Idag bakade min bror kladdkakemuffins. Dock råkade jag få honom till ett misstag, trodde nämligen inte de skulle stiga i ugnen eftersom de inte innehåller bakpulver. Resten får ni själva gissa.

Alltid lika kul att diska efteråt också.

 

 




Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh yummie, gott det ser ut ;))



Nja, jag har nog inte heller råd med en massa marc jacobs-smycken... men drömma kan man ju göra :D

2010-02-02 @ 08:42:34
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: ELLEN - eecederholm.se

ja den blev jättebillig faktiskt :P men det är ingen chrarter, vi har kollt runt och fixat själv.



skolfilmer är alltid skumma! även om denna historen om pojken var bra så var filmen på franska och helknäpp. haha

2010-02-02 @ 15:59:12
URL: http://eecederholm.se
Postat av: Elin

men samma här! alla pratar bara om hur elak han är och blablabla, jag ääälskar hans pappablogg, hur fina är inte hans blogginlägg där då?

2010-02-02 @ 19:23:59
URL: http://larssonelin.blogg.se/
Postat av: Marina

Åh vad gott det ser ut!



Sv. vet inte det stog typ att det handla om allting som man aldrig fick se i tv-serien ;D

2010-02-02 @ 20:09:18
URL: http://marinii.blogg.se/
Postat av: Thaina

wow, jag är inte den enda som älskar bakverk! :D haha..



Sv: Ja, det var skoj! Vi såg avatar.skulle ha skrivit lite om det när jag kom hem från bion, men det blev såklart inte av...men jag har skrivit in det nu.Så tack för påminnelsen ;P



Var tvungen att lyssna på lite regina nu! Jag tycker nästan alla hennes låtar är wonderful. Håller med om att man fastnar för hennes musik..



Tyckte om Bob jättemycket innan, men när jag började tröttna övergick jag till damian,det är lite mera fart ;)



2010-02-02 @ 20:26:32
URL: http://thaina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0