Idag Har Jag Tjänat 100 Kronor

I vanliga fall kanske man säger att man "sparat" 100 kronor, men för mig är detta en vinst, en vinst på hela 100 riksdaler.
Många vet kanske att jag går teater på tisdagskvällarna. Något som jag verkligen tycker om, särskilt nu när vi  ska göra musikalen Little Shop Of Horrors (dock är det oklart om vi ska sätta upp den som musikal, men jag håller alla tummar jag äger för det). Lika många kanske vet att jag inte direkt bor i städernas stad, inte ens i något som kallas för stad, utan by (dock är detta ej byarnas by heller...men). Denna by har en bit till busshållsplatsen, och därefter en bit in till Umeå- hela 40 minuter. Detta avstånd hindrar mig till att ta mig till och från skolan på ett smidigt sätt (hindrar mig även från att komma sent till lektionerna vilket gör mina lärare glada), och kan därför inte bara slänga på mig jackan, ta mitt pick och pack och sedan dra hem för att återvända då teatern börjar vi 18.40. Ja, att leva med frisk doft av skog och ladugård har sina nackdelar.
Tisdagarna brukar på så vis spenderas med min kära vän Nina och Umeås gator. Vi brukar kila in på H&M och klaga över det dåliga utbudet, klaga över Åhléns dyra kläder, kika på monkis märkligt fina kläder som tyvärr alla bär, säga "såg du?!" då vi faktiskt får syn på en snygg kille- detta är mycket ovanligt kan jag säga er, och där vid halv fem tiden sätter vi oss slutligen ner på någon restaurang/max/subway för att äta en middag på ca. 60 kronor +.
Efter vi ätit klart stannar vi resterande tid på samma ställe och reser oss inte upp förrän klockan blivit 18:15 och teatern kallar.
När teatern väl är slut är klockan 20.40 traskar vi mot Wayne's Coffee- det enda öppna kaféet. Där nöjer jag mig antingen med endast en kaffe, eller i vissa fall slår jag på stort och köper något mumsigt ätbart. Så då ryker 20-50 kronor. Där sitter vi tills klockan blivit 21.45 och bussen hem strax avgår.
Kan på så vis, säga att jag idag tisdag, då teatern är inställd, tjänat cirka 100 kronor. Jag njuter av denna stund, samtidigt som kaffet på Wayne's lockar lite. lite.


Ballerina med kladdkakesmak. Fy bubblan se gött! Och doppa med mjölk, då snackar vi grejor.


Kommentarer
Postat av: saraaaaa

OFTA DU REDAN HUNNIT SMAKA DOM! var dom lika goda, chokladiga och riktigt, jävla kladdiga som jag tror???

2010-02-23 @ 20:00:32
URL: http://deliciousandeasytodigest.blogg.se/
Postat av: Jannie



Mm ballerina är sååå gott!! :). Bra musik du hade i tidigare inlägg med förresten :).



Sv: I år var första gången jag bodde på riktigt på campingen, innan har jag bott hos några släktingar som har hus i närheten men ändå tillbringat större delen av nätterna och dagarna vid vänners camp :). Men i år tältade jag med och sov i tältet och jag kan säga att den bästa stämningen får man absolut om man bor på campingen, men det kan även vara kallt och blött och jobbigt ibland. Men jag rekomenderar dig ändå till att campa för man får bäst festivalkänsla då! Lr åtminstone ha någon som bor på campingen som man kan vara mkt hos, man lär känna så många olika människor :).



The killers är ett utav mina favoritband med så jag var så grymt glad när jag fick se dem! Jag och en kompis stod längst fram trots att vattnet gick till vaderna haha :). Ska du gå på någon festival i år?

2010-02-23 @ 20:43:37
URL: http://neontiiger.blogg.se/
Postat av: pau

jo de mkt bra med mig faktiskt hihi

2010-02-24 @ 17:39:51
URL: http://pmsb.blogg.se/
Postat av: Dockie

Fin blogg,

allt bra? :)

kram.

2010-02-24 @ 18:11:54
URL: http://dockie.blogg.se/
Postat av: - entrevista,-lär känna bloggarna!

Kul blogg du har :)

Allt bra med dig?

2010-02-24 @ 18:15:44
URL: http://entrevista.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Söta bilder:D

2010-02-24 @ 18:28:46
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: kajsa

hej, du är fin du.

2010-02-27 @ 20:38:47
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0