I'll Be Princess (Glasögonorm)Leia

Jag tycker alla mina vänner, ytliga vänner, bekanta och övriga människor som vet vad jag heter, alla ska veta att jag har glasögon.
Min syn måste vara top tio sämst på hela jorden. Jag kan inte urskilja en elefant en halv meter framför mig, elefanten skulle nämligen endast se ut som en enorm suddig fläck. Om jag ska läsa något utan att jag bär någon form av synkorrektion (dvs glasögon eller kontaktlinser till er inte så insatta och möjligtvis helt oerfarna inom detta ämne), måste jag hålla tidningen, boken eller mjölkpaketet i ett läge då nästippen så när snuddar vid texten. Jag är handikappad utan mina glasögon eller egentligen mina kontaktlinser som jag bär dagligen- utom då jag är sjuk och att kliva upp från sängen blir en enorm ansträngning.
Trots att jag använt glasögon sen jag var fem ynka år så spärrar alla upp ögonen i förvåning och utbrister "Nähä?!" var gång jag talar om hur läget ligger till. Kan på rak arm utan några som helst tvivel (låter dock bitchig) meddela att jag minsann har talat om detta säkert 8636 gånger. Och ändå möts jag av denna reaktion så fort ämnet tas upp.
JAG HAR GLASÖGON. JAG ANVÄNDER DEM INTE NÄR NI SER FÖR JAG SER INTE SÄRSKILLT BRA I DEM OCH DEM ÄR INTE SÄRSKILT STYLISH. ANVÄNDER LINSER. NEJ DET ÄR INGEN FÄRG PÅ DEM, JAG HAR BRUNA ÖGON. SLUTA FIXERA BLICKEN PÅ MINA ÖGON FÖR ATT LETA EFTER LINSEN. JAHA..JA MAN SER KANTEN.


Min käre lillebror tycker att denna "söta" bh-fria tjej var lik mig då jag var mindre. "Det är DU Sofia", säger han med ett uppriktigt leende. Definitivt glasögonen som gör det. Mamma tyckte dock inte det var "alltför likt". Tack mamma! Har kikat igenom gamla bilder på mig, och...ja jag erkänner. Det påminner om mig! Ni får skratta..


Kommentarer
Postat av: fariahn

Jag ser liksom på det såhär, att tror man inte på drömmar ja då finns det ingen poäng med att drömma och finns det inte det ja då är det inte särskilt värt att leva. För varför ska man leva om alla ändå går och säger att det man vill uppnå med sitt liv är omöjligt? Så ja, jag tror att alla drömmar kan bli verklighet förr eller senare bara man jobbar mot dom och inte ger upp. Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig, men det är aldrig omöjligt.

"If you can dream it, you can do it" säger dom ju :)



Och tack själv söta du, dina ord värmer dom med.

2010-02-15 @ 11:14:08
URL: http://fariahn.wordpress.com
Postat av: Linnéa

Jodå, blev en kärleksfull middag med familjen igår.. och lille systersonen :))

2010-02-15 @ 11:57:45
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahaha, men du ser väl inte ut sådär :) Gladögon är ju coolt, se bara på mig, haha :P

Och jag visste faktiskt att du har glasögon! Har för mig att du kommenterade mina och att du borde skaffa nya i början av vår relation, haha ;)



Svar: sjukt romantisk dag igår, haha. Alla bör vara avundsjuka! Kram

2010-02-15 @ 12:44:44
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Ellie

sv: beror ju på vart man gör den och hur man klarar smärtan, men det gör ju ont. Men jag trodde det skulle göra ondare än vad det gjorde. Jag tycker det är värt det :) Är ju över sen.

2010-02-15 @ 16:21:23
URL: http://myrslokens.blogg.se/
Postat av: Felicia

Haha, oj, jag känner mig skyldig till att stirra folk med linser i ögonen när man fått veta det bara för att se dem. Hrm. Får tänka på att inte göra så haha. :)



Svar: Ja, det är tråkigt att pengarna alltid ska begränsa... Men samtidigt tror jag att det nästan blir ännu bättre om man får spara pengar länge innan man kommer iväg, hur glad är man inte då liksom?!

Jaaaa, Fleet Foxes är underbara! Hittade dem av en slump för inte så länge sen, sjukt glad över det :D

2010-02-15 @ 19:15:58
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: Nina

Det var ju inte ALLT för likt! ( men lite likt dig när du var mindre, men bara liiiiiiiiiite)



....HAHAHAHAHHAHHAHAHAHHAHHAHAHHAHAHAHAHHAHAGAHHAHAHAHHA ( inget illa menat- och mer riktat åt tjejen på filmen)

2010-02-16 @ 10:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0