Med En Enkel Tulipan Uppå Bemärkelsedan Jag Har den Äran Att Gratulera Mig Själv

All eventuell uppvakting på min födelsedag tas emot med öppen famn!

Så, vad har jag åstadkommit sedan dagen jag fyllde 18?
Jo, denna speciella dag firades förra året med min dåvarande pojkvän (som mamma tycker vars läppar är lik Mikael Hellqvists) samt min kära familj. Vi åt gott och farfar förbarmade sig över mig och sa att jag ska se till att skaffa körkort SNARAST. Sen minns jag inte vad jag fick i present, jo..hmm...en mp3 och en hatt och några tröjor och pengar (till körkort).

Under de första månaderna som 18åring utnyttjade jag inte mina nya privilegier. Jag köpte inga trefemmor, gick endast ut på krogen en enstaka gång, övningskörde mindre än mycket sällan och hade fortfarande ett Maestro i plånboken. Anledningen till detta var troligtvis min relationsstatus, inte för att jag ångrar det nej nej, men det är tyvärr sant. Se vad förblindad man kan vara av lite kärlek! (sen har det ju sina nackdelar att fylla år tidigt då andra inte har det)

När sommaren slutligen smög sig fram och jag blev singel kände jag hur 18åringen innuti mig började växa i takt med gräset som bara blev grönare och grönare. Kan härmed medge att jag levt upp min ålder till 100%. Jag är oerhört nöjd och hoppas att detta 19:e år skall bli ännu bättre.

Den här listan gjorde jag strax innan jag fyllde 18, checkar nu upp vad jag gjort:

NNAN MIN ARTONÅRSDAG SKA JAG:

- Ha varit på kursen för att kunna övningsköra [x]
- Ha övningskört flertal gånger [x]
- Läst tidningen regelbundet (inte bara serierna, tv-tablån, ung och nöje)[x]
- Varvat ner min övertaggade personlighet[-]
- Vara en kaffedrickare[x]
- Ätit på Subway[x]
- Ha en RIKTIG namnteckning, som ser likadan ut varje gång[x]
- Skaffat ett nytt leg[x]
- Kollat på Nyheterna utan att slumra till[x]
- Läsa en riktig akademisk bok[x]
- Lärt mig gå i högklackat[x]
- Sluta vara barnslig (alla vet vad som ingår i den punkten)[-]
- Skaffat en advokat?[-]
- Utökat mitt ordföråd[x]


Oj oj vad jag har varit duktig! Dock hann jag inte göra allt detta innan själva 18årsdagen, men under årets lopp i alla fall. Det må jag säga är nog bra.

 


Kommentarer
Postat av: Felicia

Grattis!!! :) (en halvtimme sen dock, menmen!) hoppas du hade en finfin födelsedag!

2010-02-27 @ 00:28:40
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: Felicia

Grattis, grattis! Det blir ett kanonår tror jag!

2010-02-28 @ 20:53:45
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

sv: Aw tack så jättemycket!

2010-03-01 @ 21:30:40
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv: Ja, jag hoppas verkligen att det inte är någon fara. Ja eller hur. Och försäkringen täcker ju inte ultraljudet :/ de lär ju gå på några hundralappar..



Ja greveholm och pelle svanslös :) best ever!

2010-03-01 @ 21:33:29
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: karin

man borde kanske säga grattis i efterskott =)



jag tror nästan att jag borde ta kort på klänningen om jag bara kan ta mig tid till de.



btw jag skulle kunna ge dig ett tips när de gäller high tech lighter upptäckte i dagens snöoväder att men en riktig bas håll den mycket bättre alltså med concealer, foundation och puder sitter den kvar hela dagen, slipper man känna sig lika ful när man kommer hem.



din spotify-lista, den gillas =)

2010-03-02 @ 19:36:34
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0