Med Svansen Mellan Benen

Som ni ser har jag en ny header. Eftersom jag snart fyller år, ja om 10 dagar faktiskt, ansåg jag att min tidigare header inte passade särskillt bra.
Hur som helst ska jag förklara varför jag varit så oaktiv här. Jovisst, jag skrev ett inlägg igår, men alla kanske noterade att det publicerades där vi åtta tiden på morgonen. Som vanligt är det jobb, arbete som lurar. Jag har jobbat lördag, söndag och måndag, sammanlagt 29 timmar. Duktigt, men slitsamt. Väntar in lönen med ett förväntansfullt flin.Jag måste dock erkänna, en fruktansvärd sak! Förlåt mig, förlåt! Skona mig, slå mig inte....Jag är ung, ung och naiv, ung och blåögd! (jag har bruna ögon men ni fattar). Okej här kommer det, min bikt.Jag har handlat på topshop! Ja! Jag vet, jag skulle inte handla något under hela månaden, men jag kunde inte låta bli. På hemsidan stod det "Last chance to buy" så jag trodde att jag var tvingad att köpa nu... Så jag handlade...för 71£.
Jag känner era blickar, som skär som knivar. Jag ser era knytna nävar och hör era gnisslande tänder...Snälla! Förlåt mig.


Tänk så här, jag straffas nog. Mamma hittade nämligen igen vår "älskade" Diet Piggy som grymtar sönder varje gång någon öppnar kylskåpet. Oerhört frustrerande. Jag som trodde han var väl gömd i det mörkaste skåpet i vårt kök, men mammor, gah! de är hala som ålar.

 

Sen är jag nog frustrerad av detta "fina" reklamblad vi fick hem i brevlådan. Så fantastiskt! Händiga män kan nu fixa allt det vi själva inte orkar göra...Grr att de understår sig att använda dessa löjliga ord! Där sitter de, 5 skäggiga män i medelåldern med kulmagar och slitna flanellskjortor, arbetslösa och skilda sedan frugan lämnade dem för grannen med den snygga mercan. När Per Gessle sjunger i P4 "Jag kommer häm till däj, jag är en händig maaan" får en av dessa karlar en fantastisk idé "Vi startar en byggfirma! Som vi döper till HÄNDIGA MÄN". Alla tittar upp från sina kaffekoppar och utbrister JAAAA!

Så pinsamt, så oerhört pinsamma.




Kommentarer
Postat av: Anna

Åh herregud! Om jag hade druckit kaffe nu så hade jag satt det i halsen!!! 712 pund???! Det är ju 8100 kronor! Tusan i min lilla låda! Trots chocken så är jag alldeles uppspelt av att få se vad du har köpt, MEN JAG ÄR ÄNDÅ CHOCKAD, i tell you; CHOCKAD!

2010-02-16 @ 15:00:31
Postat av: Himmel unt Pannkaka!

Haha shit, det var ingen dålig shopping spree!



"Händiga män". Så otroligt svennebananigt fantasilöst. Rå hit med spikpistolen säger jag, det finns lite ruttna värderingar här som borde korsfästas...

2010-02-16 @ 16:43:22
URL: http://himmeluntpannkaka.blogspot.com
Postat av: Sofia

Oj heeeeeeeeeeeeeeeeeehehheh det var inte 712 pund, det var 71! skrev lite fel.... skulle ALDRIG göra av med så mycket pengar

2010-02-16 @ 16:44:02
URL: http://sofiakiller.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, tur att det inte var 712 £, det hade varit helt galet! Men 71 är helt okej. Jag längtar tills de ska öppna topshop här i Örebro, det blir supernajs ;D Vad handlade du då?



Händiga män.. Jadu, skulle vara spännande att se kvalitén på deras utförda arbete sen :P



OCH. Jag gillar headern! Men jag tror att den skulle vara snäppet snyggare utan Sofia Cortés på vänsterbladet :)



2010-02-16 @ 20:02:14
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0