Jag Är En Egoist

Är på Lat-humör, ett egoistiskt humör lika syndigt som högmod, frosseri och lättja.

För er som inte vet vad lathumör är för något kan jag tala om för er (o du goda individ som aldrig känt denna förförande doft locka) att det är då man bara vill ligga framför tvn med halvöppen mun, slarvigt linda in sig i en sliten filt, ha en fylld chipsskål på armlängdsavstånd (synd bara att den sjunker med tiden men har man makten kanske man kan få någon person att fylla den eftersom), titta på någon halvkassfilm som det inte gör något om man somnar här och där och liksom känna hur latheten sprider sig från lilltån äääända ut till huvudknoppen (gillar inte det ordet "huvudknopp" eller snarare ordet knopp. Låter som så, fult och töntigt, äckligt också).

Såklart kan jag dock inte göra det jag känner för. En massa mer "viktiga saker" ska tydligen hinnas med innan det blir läggdags. Det vill säga, viktiga saker för ANDRA människor, inte för mig. För mig är, hur egoistiskt det än låter, att ligga i soffan med en skålchips viktigt. Men det är klart, så kan man inte göra. Inte alls. Särskillt inte när människor svälter och framtidens viktigaste punkt: skolbetygen smäller till en på kinden.

Aj. Jag ska skärpa mig.

 

 

Är de inte förvånansvärt lika?

 


Kommentarer
Postat av: Jonna

sv: jaa gunvald är en riktig mumsbit :D haha. Snacka om klockren bild iaf! ;D haha hur tusan kom du på de där?

2010-02-22 @ 20:51:24
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar: haha, jag tar inte illa upp, jag är ju från Östersund så jag räknar mig inte till en som bor i södra Sverige även fast jajg bor i Örebro just nu. Tycker det är skitdåligt att de inte kan hantera snön, hur svårt kan det vara? :P

2010-02-22 @ 20:59:10
URL: http://mejline.bloggagratis.se
Postat av: Felicia

Haha, åh, det underbara lathumöret! Är väl bekant (tyvärr) med det, haha! Men jag tror på att man ska unna sig sånt ibland. Jag kan tänka på alla timmar man slötittat på tv t ex, tänk om man hade pluggat då? Då hade man kanske haft alla mvg. Fast förmodligen hade man packat ihop helt och hållet. Man måste ju överleva liksom, alltså är lathumör livsviktigt! :D

Haha, och usch, jag tycker fortfarande Greven är lite obehaglig! Och lite lika var dem ;D



Sv: Ja, precis! Tänk och ha en lägenhet sådär, precis inredd och betalad (!) och klar, vad glad man skulle bli då haha. Fast lite av grejen är kanske och samla på sig, då blir det ju extra personligt eftersom lägenheten växer med en själv ^^ Haha. Fint va?

2010-02-22 @ 21:32:21
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: Andrea

ursäkta att jag blivit så oerhört aktiv här i kommentatorsfältet men jag måste bara få inflika att han ju är 38 gånger mer lik Sid i Ice Age!

2010-02-22 @ 22:26:04
Postat av: yo

greven är så himla läskig. jag hoppade typ till när jag scrollade ner och såg hans fula nuna.

2010-02-22 @ 23:11:45
Postat av: karin

haha gillar bilden :P haha de finns vissa kvällar man bara glor på tv och sedan undrar men vad som hände med tiden.



heh jag hade inget hår för än jag var typ 3 år haha. Jag köpte min på make up store lika bra att satsa för de är dryga räcker jättelänge och lika bra att satsa på kvalité.



haha måste försöka med att sätta upp dem :P nu har jag ändå bara en klänning på väggen:P

2010-02-23 @ 15:52:41
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0