These Changes Ain't Changing Me, The Cold-hearted Boy I Used To Be

Jag har konsert-absitnens. Kan inte minnas senaste gången jag studsade runt, sjöng för full hals, skrek ut otydliga ord och hur gåshud spred sig över armar,nacke och ben när allting bara e x p l o d e r a r.
Kanske var det U2 där i Augusti... Herregud! I självaste Augusti, skolstarten och sensommarens blomstrande månad. För när "idolerna" skulle spela på vår galleria fick jag ingen skymt av dem på scenen, jag fick inte hoppa, och om jag svettades var det för att vi strövade runt med tjockjackorna och halsdukarna på...
Detta får inte stämma, det är ju som att inte få juklappar på julafton, eller som att banta. Det fungerar inte. Hur kommer det sig att jag lever? Att jag sitter här framför datorn utan att studsa runt och galet riva mig i håret är ett mirakel.
Jag måste se ett band live. Vilket som helst, Sven-Ingvars, E.M.D eller John Mayer, jag står ut. Bara jag får känna en samhörighet. Doften av musik och livsanda.
Umeå Open är i slutet av mars. Då kommer Maskinen, Markus Krunegård, [Ingenting], Salem Al Fakir, MOVITS och fler artister bjuda mig och övriga på sådant jag är ute efter, bortsett från själva musiken- de fyra S:en.
Sång, Skrik, Studs och Svett


 

Blir aningens sur på publiken, hur svårt kan det vara att hålla takten? De sjunger ju "I got soul but I'm not a soldier" helt fel!  Brandon säger "You sound wonderful" men alla vet att han ljuger. Det där är allt annat än wonderful... Skönt att han tillslut får slut på lidandet och sjunger så som det SKA vara, i rätt takt. De där människorna förtjänar inte att se dem live...Jag gråter blotta tanken på att de har sett dem och inte jag. Jag skulle sjunga rätt, det är ett som är säkert.


Kommentarer
Postat av: Felicia

Det var så sjukt länge sen jag var på konsert, alltså en sån extatisk konsert. Om jag bott i Umeå hade jag definitivt gått på den, Movits och Krunegård!



Hmm. Jag var nog ganska mycket internethandlare förr. Mycket tradera och sådär. Men nu för tiden är det sällan. Jag kanske är för lat. Eller anser mig inte ha tid att sitta och spana fynd hela dagarna. Men det är lite synd, för man kan hitta riktigt bra grejer.



Den ultimata åldern, ja det kanske det är. Vi får helt enkelt vänta och se!

2010-02-04 @ 11:18:09
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: karin

om du inte har sett avatar borde du nästan göra de.



det blir kanske inte att ta bort bloggen, men shit publiken kan verkligen inte hålla taken. Låter verkligen inte bra...

2010-02-04 @ 15:13:32
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0