Aldrig En Dans På Rosor För Min Del

Jag förstår inte riktigt det här med dans? Vad är meningen med att hålla takt, hållning, lätta fötter, snurra, vara vältränad, ha inlevelse och trippa/hoppa/kråla runt antingen själv eller med någon annan? Varför har dans ett sådant oerhört stort inflytande i världen?
Vad nu då?, tänker du och förstår inte alls vad jag menar. Men tänk efter. Dans finns överallt. Överallt ser man dessa typer som svävar runt likt änglar eller förförande pantrar(?). De är på tv, på skolan, hemma, på krogen, på stan, ja precis ö v e r a l l t . Vi tänker bara inte på att dansen finns där. Den ligger över oss likt molnen gör en regning torsdag.
Anledning till att jag upptäckt detta är för att jag själv inte kan dansa. Dans-sinnet som så många besitter verkar ha hoppat över mig, och här står jag utan att förstå vad som menas med "synkroniserade steg".
Men jag kan ju inte heller dansa, säger du. Men jo då. Du är förmodligen en av dessa personer som alltid klagar över att ni inte har "en aning om" hur man dansar eftersom ni "aldrig gått kurser" eller liknande. Men hur kommer det sig att alla era rörelser ser fantastiska ut? Okej, det kanske var att överdriva, men helt OK i alla fall. Nu syftar jag på ALLA sorters danser- allt från argentisk tango till gnida-rumpa-dansen på discon. Även om ni inte kan tangon just i detta nu, så kan ni lära er dem.
Men ack, Jag kan inte. Som jag nämnde tidigare, dans-sinnet hade tydligen något emot mig och valde att strunta i min vedervärdiga kropp.
Jag kommer för all framtid bli den som folk skrattar och härmar. Den som folk imiterar när de utbrister "Vem är det här?" och sedan skrattar på sig.
Ja det är jag som fumlar runt, trampar folk på tårna och använder pekfingrarna som någon form av dansvägledning.





Vad är hemligheten? Magtröjor och tajta linnen?

Hetaste dansen just nu är dock Kristoffers "fylle-dans" i gårdagens Paradise avsnitt. Då snackar vi heta grejor i stil med vulkaner och nykokta ägg. Särskillt när han grimarserar som i ett "morr". Oh la la.


Kommentarer
Postat av: Malin

Svar: haha, hundratals frisyrer var väl att ta i, men lite brukar jag väl variera, mest för att jag tröttnar på att ha samma jämt :P Mitt hår är lite för kort för att ha en fläta som stannar kvar, men jag längtar tills jag kan ha det, det är också snyggt :)



Jag är ingen superdansös direkt, men jag kan lära mig iaf.. Tycker mest det är svårt att komma på något man kan göra, haha. Fuldansa kan jag minsann iaf :D

2010-01-26 @ 16:29:45
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: ELLEN - eecederholm.se

åh tack så mycket!

stanna gärna kvar :D

2010-01-26 @ 18:53:43
URL: http://eecederholm.se
Postat av: stina

Sofia, förtrösta ej! Jag kan inte heller dansa. Faktum är att de enda tillfällena jag dansar är 1) när jag är så okristligt full att alla rörelser liknar slingrande "dans-moves" 2) när jag står i ett stort folkhav och mot min vilja följer mina närmsta grannars danser.

Du är inte ensam! Glöm aldrig det

2010-01-26 @ 18:54:13
Postat av: Elin

men gud, du måste verkligen läsa något av jonas gardell! en komikers uppväxt, ett ufo gör entré och jenny, dom är underbara och hemska och råa, läs dom, du kommer verkligen inte ångra dig!

2010-01-26 @ 19:20:15
URL: http://larssonelin.blogg.se/
Postat av: Nina

sant

2010-01-27 @ 00:15:35
Postat av: Jannie

Svar: Du borde kolla på Nirvanas MTV unplugged skitbra är den :). Och du har rätt när det gäller ICE CLIMBER, den är faktiskt helt okey, men det finns roligare :)



Och förresten, jag kan inte heller dansa, balträningarna var en ren katastorf, jag skämtar inte haha! Jag kan inte ens dansa bra på krogen, men det är som det är, jag föddes väl inte med rytm i blodet bara :P

2010-01-27 @ 00:46:37
URL: http://neontiiger.blogg.se/
Postat av: Matilda

nej förstår vad du menar angående mitt paradise inlägg... men jag ser det inte alls som stöatnde för att dom gör saker man inte får eller anses som något attraktivt. Utan jag tänker på ur kan dom människorna må bra av att göra sån tv, allt för att bli kändis? Så jag ska underhållas av när dom gör bort sig totalt? Jag gör faktiskt inte det... tycker bara dom är patetiska som ställer upp på allt det dom gör. Finner inget givande i det... då ser jag hellre något meningsfullt elr festar och har kul sj med mina vänner än att se när personer gör fullkomligt bort sig i tv... nej, inte min grej iaf.



tack!=)



2010-01-27 @ 02:40:32
URL: http://matildasimonette.blogg.se/
Postat av: Felicia

Haha. Usch, det där med dans och rytmik. När jag tränar stepp brukar vi alltid stå framför en enorm spegel över hela väggen, en sån där som alla dansstudios har. Och alla rör sig så bra och smidigt, och jag ser ut som en stel flodhäst som stapplar omkring. Min syster och jag brukar alltid skratta och imitera mina rörelser sen efteråt. Fast jag kan inte hjälpa att tycka att det är himla kul!

2010-01-27 @ 10:05:46
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: karin

ja de var verkligen jättebra måste jag säga =D



Ja dans är inte lätt, är själv inte heller så där jättebra man får väl öva ?!? om de hjälper

2010-01-27 @ 21:31:29
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0