Så Här Går Det När Man Lämnas Ensam På Skolan

Sitter helt ensam i skolans enda datorsal. Sedan skolan delat ut bärbaradatorer har besöken till de stationära datorerna blivit allt färre.
Jag tycker lite synd om dem. Skärmarna lyser svarta och tangentborden är inskuffade sådär under bordsskivan. De flesta är avstängda men på några lyser stand-by knappen orange.
Jag tror de är avundsjuka. Avundsjuka på de bärbaradatorerna som folk bär under armen. Som folk kramar om och sätter kistermärken på, som får vila i väskor specialdesignade för just deras sort. Datorer som får all uppmärksamhet då lärarna håller en föreläsning om Israel och Palestina- konflikten, eller som får hänga med på shoppingresan till London eller solsemestern i Thailand.
Bärbaradatorer, eller ska vi säga Människans Bästa Vän, har tagit världen med storm. Slukat den med hull och hår.
Och vad gör de Stationära under tiden? De står där i datorsalen med sina svarta skärmar och orörda tangentbord.
Det är så synd om dem.




Vi ska ha modeshow om tre veckor. Ska bli hejdundrande skoj och jag ser fram emot det här likt småbarnen gör till julafton. Syftet med modevisningen är att visa hur musiken påverkat kläderna. Min grupp och jag har fått grunge. Så nu kan alla tipsa om de bästa grunge-låtarna samt lite klädtips. Vi är inte ute och cyklar, men lite råd skulle aldrig skada.


Kommentarer
Postat av: Matilda

åh tack så mycket! Nej jag har inte satt upp det, har kort.. tack:)

2010-01-19 @ 15:47:06
URL: http://matildasimonette.blogg.se/
Postat av: karin

heh jo kan kan säga att jag var lite ironisk men om man bara letar kan man nästan alltid hitta något.



Det lät jättekul med modevisning måste jag säga.

2010-01-19 @ 16:28:22
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: Elin

men -4 är bättre än -24 :) jaa jag har telia, jag vet inte riktigt hur man gör för det var mamma som fixade det efter en alltför hög telefonräkning, hahah men jag tror man kan gå till en teliabutik och typ premunera på det så det fylls på automatiskt varje månad och så drar dom 99 kronor, annars får man ringa något nummer (som man säkert kan fråga om på telia) och så drar dom 99 kronor från telefon :)

2010-01-19 @ 17:40:40
URL: http://larssonelin.blogg.se/
Postat av: Felicia

Usch, det låter lite som övergivna hus! Det är bland det sorgligaste jag vet.



Grunge, det är jag verkligen inget bra på. Kan typ bara Nirvana och Pearl Jam. Soundgarden också föresten, är det Grunge?



Sv: Ja, någon gång ska jag lära mig! Somrarna är fina, men det är ofta så mycket folk. Tidig sommar sen vår är nog det bästa tillsammans med tidig höst. Fortfarande varmt och härligt, men lite lugnare och mer plats till handduken på stranden! Men det är ett fantastiskt land alla årstider. Har du funderat på att åka dit?



Och festivaler i Växjö. Hmm. Karl Oskar dagarna ärdet första som dyker upp, alla-tonnåringars-första- fylla- festivalen. Men det kan faktist vara trevligt ibland. Annars vet jag att de startat upp en rockfestival som går någon gång på sommaren. Var bor du?

2010-01-19 @ 19:15:20
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Felicia

Svar: Haha, ja den var allt trevligt! Men din lät inte så dum heller, bullar och GH är alltid bra!!

Åh, jag tackar och bockar! :D

2010-01-19 @ 21:02:53
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: ELLEN - eecederholm.se

snygga bilder!

2010-01-20 @ 10:10:25
URL: http://eecederholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0