Sista Gången Jag Glömmer Min Mobil

Jag brukar sucka högt åt de som gällt brukar skrika "Vart är min mobil?!" i samma tonläge som man skulle skrikit om himlen plötsligt skulle falla ner. Hur de jämrar sig, gråter och vankar av och an i förtvivlan- allt för att de inte har mobilen på sin vanliga plats i byxfickan eller i innerfacket i handväskan. Då brukar jag kolla på dem med en överlägsen blick och skaka på huvudet över deras patetiska beteende.
Hur kan människor vara så fruktansvärt beroende av sina mobiler att de blir fullkomligt desperata utan dem?, jag förstod mig inte på detta. Men nu, nu har jag själv fått uppleva detta helvete. Ett helvete där jag saknar min älskade skrutt-samsung som jag fick dagen då jag fyllde 15 år.

Minns så väl paniken i kroppen då jag insåg att mobilen varken låg i jackfickan eller i väskan. Hur jag febrilt sökt och sökt utan resultat. Hur mina händer blivit röda och stela av kylan medan jag tömde fickornas innehåll.
Tillslut kom jag på att jag stoppat mobilen på laddning hemma hos Wilmer där vi ex. arenamusikelever haft en nice förfest. Efter att ha firat segern över "kvällens musik-lek" glömde jag totalt bort vad som låg där på diskbänken ,och drog ut med Olivia och Sanna mot bussen.
Jag svor för mig själv och räknade upp samtliga nackdelar med att inte ha en mobil med sig en kylig lördagskväll. Listan blev alltför lång och desperationen nådde sin topp.
Lyckligtvis klarade jag mig hela kvällen med hjälp av godhjärtade personer som alla hade mobiler. Men trots att jag hade skinnet i behåll när jag väl knackade på hos Wilmer idag söndag för att hämta min saknade mobil, förblir det där FÖRSTA och SISTA gången jag glömmer min mobil under helg-kvällarna.
Populär som jag är hade jag 6 missade samtal och 5 sms, hade jag dock haft mobilen på mig hade nog siffrorna legat på NOLL.


Hade förövrigt en väldigt väldigt bra helg, men man ska ju passa på när man är ledig. I fredags så stod Snabba Cash högst på listan. Bra film, dock lite överhyllad i mina ögon men definitivt värd vartenda öre. Särskilt med Joel Kinnaman större delen av filmen. Är helt klart betuttad och har som övriga sverige gått med i hans fanclub på facebook.

Filmen sågs med en viss Helén aka. Hell

Samt en brud vid namn Anna aka. Anal

Pizza var populärt denna helg. Och jag hade äran att få äta det hela två gånger, vilket har varit en av anledningarna till min oaktivivtet här på bloggen. Som sagt, vital helg med stort plusbetyg. Dock finns det fåtal delar att stryka i historien.

Extra mycket tack till Helén och Olivia som båda låtit mig, ett stackars buschbarn med alltför lång resa hem, att sova över hos dem. Tack!


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, vilka smeknamn! Eller aka:s :P Har inte du något?



Hemskt att tappa bort mobilen! Jag har tappat bort den några timmar någon gång, man känner sig helt handikappad!

2010-02-01 @ 17:12:13
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: aleeekz - tävling pågår.

visst ä'r hon söt :D ja det är min och hon är en blandning mellan vitherdehund och border collie :).

2010-02-01 @ 18:40:45
URL: http://voffsen.blogg.se/
Postat av: Felicia

Det är ju faktiskt jobbigt att glömma den, att inte kunna nå någon är träligt! Eller ännu värre är ju att inte ha pengar på den! Den funkar men du kan inte nå någon :(

Åh, Snabba Cash var en av de bästa svenska filmer jag sett på länge!



Sv: Oja, sjukt fina tyger! Blir så himla glad när jag ser dem, låter dem ligga framme och inspirera haha :D Tjadu, vi får väl se hur klänningen blir xD

2010-02-01 @ 18:44:26
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: Nicole

Åh så söt du e :) Tack!



Haha och ja, det är ju precis så det är.. Kärlek asså himlar med ögonen Men vad ska man göra?



Och jag vet preciiiis hur det där med telefonen känns! jag brukade reagera precis på samma sätt som du innan jag själv tappade bort min :P

2010-02-01 @ 19:32:19
URL: http://aeroweth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0