Jag Är Kär

Förälskad upp över öronen. Hjärtat bankar en härlig rytm. Som slaget av trummorna till min favoritlåt. Sommarens dofter lyfter mig upp upp mot det ljusblå. Molnen omfamnar mig. Det pirrar i min kropp. Varje kromosom vibrerar när jag tänker på h o n o m . Ett leende vill inte släppa mina läppar. Liksom längtan i magen, bröstet. Står inte ut. Står inte ut. Och jag sjunger om honom i varje ord jag yttrar.

 

Självklart är det Oskar Linnros jag gått och kärat ner mig i. Han som gått och blivit alla flickors kärleksgud. Han som trollbinder oss med sina mörka ögon och skeva leende. Han som får spotify att brinna. Och Han som får oss att ihärdigt (skrämmande) kolla på klipp efter klipp där han intervjuas/sjunger/på något annat sätt visas under några sekunder. Visst, han är kort...Några år äldre än mig...Känd...Men alltså! Jag är också kort. Och ålder är bara en siffra. Och känd i Sverige är ändå inte värsta grejen. Mina chanser är 50/50.

 

När Anders Lundin ropade in Oskar på Allsångscenen slog mitt hjärta en volt. Eller vadå e n  volt? Det hoppade från trampolinen och gjorde guldhoppet i simhoppsfinalen. Jag tjöt av glädje. Sjöng av allt jag hade till Ack, Sundbyberg. Och hjärtat hoppade om och om igen på trampolinen. Han var så snygg, så söt, så..suck..allt...där han sprang runt på scenen och aningen tafatt sjöng till stockholmspubliken. Han var nervös. Men han glödde. Och genom tv-rutan drog han mig till sig. Jag förstod det då.

I'm in fucking love!

Inte en kändis igen! Snälla nej! Det går bara utför...

Men äsch! Man lever bara en gång. Så försök inte krossa mina drömmar.
Ladies and lads..He's mine!

 

 

 

Jag smälter. Tynar bort av kärlek.
Har lampan släckt men hon är så så så så så så tänd.
Den mannen vet hur det går till.

Kommentarer
Postat av: DENISE

Vad händer hos dig idag?:)

kram!/denise

2010-07-22 @ 12:21:34
URL: http://denisebjrk.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv: jaa jag är helt kär i dom :) får hem dom i morgon. Men det är ju bus enkelt att gå i kilklackar ^^ hihi

2010-07-22 @ 20:20:37
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Maja S

Hejjjj Sofia, jag vill gärna träffas så snart som möjligt,, ja Sofia hatar dej, men det kan vi väll försöka att fixa när vi ses!

2010-07-22 @ 23:58:59
URL: http://burningdownthehouse.blogg.se/
Postat av: Angelica

sv: Åh ja, det var otorligt där borta! :D titta gärna in för att se bilder snart oom du vill :)



Hmm ja verkar vara den enda som inte har blivit kär i han där Oskar... men jag kanske blir det. How knows :P

2010-07-23 @ 03:01:37
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: anna.

ja, han är en himla söt grabb den där.

2010-07-28 @ 22:44:13
URL: http://kaospassagerare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0