Mina Vänner Har Lämnat Mig

Måste sluta att tala om mitt jobb. Måste sluta att tala om min trötta kropp. Måste sluta att tala om min nedräkning till löning. Fortsätter jag med detta kommer jag inte ha några vänner kvar. Inte ens sådana där som man stelt klämmer fram ett HEJ till på stan, och som man innerligt hoppas i n t e ska stanna upp för att prata - eftersom det blir oerhört obekvämt och man kollar överallt utom i dennes ögon. Nej, jag får inte. Det är förbjudet. Som att äta frukt från kunskapens träd. Eller erkänna att man biter på tånaglarna!
F å r  i n t e !
I dagsläget är jag övergiven av de som jag alltid kallat mina kära. De hör inte av sig eftersom de tagit förgivet att jag jobbar. De hör inte av sig eftersom de (intelligenta som människor bara kan bli=IRONI) har för sig att jag aldrig hinner med fritid och har arbetspass på 28 timmar under ett 24 timmarsdygn. Och detta svider likt salt i öppna sår. Och ögonen rinner som om de mötts av lök på en skärbräda. Och jag är sviken.

 

En sviken Sofia ser ut så här:

 

 

...Nej okej jag erkänner. Skabbigheten är inte endast svek, utan också (ett arbetspass..shhh..och) en löprunda.
Fick dock lite plåster på såren då min mamma kom hem efter att ha handlat. Hon ställde då alla fyra tygpåsar i köket, bad mig att packa ur dem allihop medan hon själv tassade in till vardagsrummet. Sekunderna efter tjuter Kom Igen Lena! genom högtalarna och huset fylls av Göteborgarens magiska musik.  Jag utbrister i ren lycka, Men mamma, du gillar ju inte ens Håkan! Leendet är då minst två mil långt. Mamma ler tillbaka och svarar, Det gör jag visst! Tjo flöjt! Pappa frågar dock fundersamt, Är det här han Wennerstrand?

 

 

Och vem bryr sig om att den inte är köpt på någon cool skivbutik där vinylskivorna säljer likt smör i solen. Ica går minst lika bra. Sen, bortsett från  Den Fulaste Flickan i Världen, är den hemskt vacker.

Kommentarer
Postat av: Browni

Åååh, ja hon är helt otrolig! Lyssnar du på henne något? Håkan är inte helt fel heller ! :)

2010-07-16 @ 20:21:44
URL: http://browni.devote.se
Postat av: Jonna

sv: du är inte ensam ;) jag har bara badat i våran pool, vattnet närmar jag mig inte ens i en bikini :o



nä ja gillar rock men de var lite för mkt hårdrock för min smak ;) haha

2010-07-16 @ 23:04:50
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ah, vad snäll du är du!

2010-07-16 @ 23:09:30
URL: http://matildamodigh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0