Sådant Som Aldrig Händer Mig

Och jag önskar jag kunde skriva det. Men att öppna pandoras ask här på bloggen känns inte särskilt lockande egentligen. Jag vill skriva ut allting, bokstav efter bokstav skulle forma hela min långa berättelse. Och det skulle bli långt, väldigt långt. Och ingen skulle nog orka läsa det. Utom jag förstås. Och då är det lika bra att göra ett word-dokument som man döper till HEMLIGT. Fast någon kanske har tråkigt och vill somna snarast så den bestämmer sig för att läsa alltihop- en chans på 50/50 att den antingen somnar eller tycker allt är intressant. Man kan föresten inte bara skriva vad som helst på internet. Allting lagras tydligen, för evigheternas evighet! Men vart egentligen? Har aldrig förstått det.
Och mitt privatliv? Vadå privatliv? Vart går gränsen för supermegaprivat? När börjar folk tala bakom ryggen på en för att man "viker ut sig på bloggen"? Allt det jag skriver nu är kanske väääldigt privat i andras ögon och öron.
Hur som helst: om hundra år kommer ändå allt vara glömt. Och jag kommer inte ens vända mig i graven då jag tänker på det där som hände mig som aldrig brukar hända mig. Utan jag kommer sussa sött och tacka Gud för att ingen minns varken mig eller den här bloggen. Får helt enkelt i alla fall nöja mig med en kram.
Ja nu blev ni allt nyfikna men jag måste göra er som just nu försöker hacka er in på min dator besvikna eftersom jag inte har eller kommer skriva något word-dokument vid namn HEMLIGT. Lika dålig jag är på att skriva blogg, lika dålig är jag på att skriva hemliga word-dokument.

 

På tal om dålig så har jag typ inte sparat några pengar alls. Visst, kanske inte köpt något nytt plagg (än) men senast jag trallade in på Åhléns blev jag förförd av ett läppstift- som visslade på mig likt en husse gör mot sin hund, samt av en saltvattenspray. Dyra grejor det där, men så nödvändiga! Ja faktiskt!

 

 

Egentligen har jag en väldigt liten mun. Så experter skulle nog be mig vända mig till någon plastikkirurg som tjänar mer än båda våra föräldrar tillsammans, snarare än att jag ska använda läppstift.

Kommentarer
Postat av: Angelica

sv: Ja, kärlek till dom! <3 Ska eller har du sett dom live på någon av alla dessa festivaler dom ska spela på då? :)



Gillar färgen på läppstiftet, funderar på att köpa någon sådan, i den färgen :)

2010-07-13 @ 01:13:31
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv: haha ja de va så sjukt roligt! ;P ja lite pinsamt att missa dom faktiskt haha, jag såg Gasoline queen och Venom :P

2010-07-13 @ 11:19:44
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Matilda

Man kan inte ha koll på alla idrotter! Du får helt enkelt kika in på Eurosport, Kadens och Svenska Cykelförbundet och läsa på om allt som har med cykling att göra :)

2010-07-13 @ 23:28:36
URL: http://matildamodigh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0