And His Books They Breathe A Reason

Bortsett från killar är jag även intresserad av böcker. Alla sorters sådana, inte bara romantiska komedier som man skulle kunna tro. Visserligen hör Helen Fieldings böcker om Bridget Jones till favoriterna, men för övrigt läser jag vad som helst (Okej kanske inte Hitlers Mein Kampf..eller..det hade kanske varit intressant)! Deckare, skräck, drama,thriller. romantik, självbiografi -alla  genres har mina ögon svept igenom. Jag må inte vara någon som sträckläser en bok på 18,5 timmar (eftersom jag lätt blir väldigt sömnig om jag läser för länge), men sedan jag fann kärleken till Kitty-böckerna vid barnsben kan jag helt enkelt inte sluta läsa.
Min favorit Kitty-bok var "Kitty och miljonvinsten" som jag läste säkert 1025 gånger och beundrade alltid omslaget. Detsamma gällde "Kitty i Dimmornas Hed"- den hade ett så vackert omslag där den rödblonda Kitty (som dock alltid illustrerades blond?) satt på en muskulös brun häst med ett något skärrat ansikte- alltså Kitty och  inte hästen, och Dimmornas Heds (antar jag) förtjusande ängar sträckte sig i bakgrunden bort till horisonten. Efter Kitty kom såklart Harry Potter och sedan de något tyngre Marian Keyes-böckerna. Yes,vid tretton år var Vattenmelonen i pocket och med yttepytteliten text, t u n g. Men jag läste troget om den gravida kvinnan och alla hennes problem, även om det tog en ordentlig tid och jag inte ens haft sexualkunskap i skolan. Efter det var jag fast. Och här sitter jag nu, sommaren 2010 med ännu en bok av denna enastående författare som får mig att, på riktigt, skratta högt åt det jag läser. Och då menar jag inga fåniga fniss, detta är nöff-gurgel-hick-skratt.


 

Nej det är inte pannkakssmet jag har i ansiktet. Jag har fått en sådan solbränna..


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, jag älskar också hennes böcker! Så träffande. Och roande. Och så himla bra :)



Var också Kittygalning som liten, Harry Potter är jag nog för gammal för :P Eller kanske inte, men har aldrig riktigt lockats av dem..

2010-07-01 @ 23:07:01
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Nina

du får gärna låna ut boken till mig dsen om den är bra!



2010-07-06 @ 18:34:17
Postat av: Matilda

Tänkte på den där boken när jag fick hem sex böcker jag beställt från Bokus... är den bra? Kanske till och med värd att köpa?

2010-07-06 @ 18:58:29
URL: http://matildamodigh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0