Vi Sa, Vi Blir Aldrig Som Dem Från Stan

Ni kanske undrar hur mycket jag jobbar?
Enkel fråga svaras så här:
Jag tycker det är otroligt lyxigt att börja imorgon 8.00. Så lyxigt att jag går omkring och myser med tanken "Sovmorgon imorgon bitti :) " och ett mesigt leende på läpparna.
Just nu har jag värk i ryggen. Jag skyller på hårt arbete. Min far hävdar däremot på att jag är otränad. Ligger nog en sanning i dem båda, men mitt argument väger tyngst. Okej, visst. Det var bra längesedan jag riktigt tränade. Typ...en månad kanske. Men är inte att kolla på fotbolls VM och cykla ca. 9 kilometer varje dag (till och från jobbet) nog med träning?

 

Har förresten inte nämnt att jag flyttat tillbaka till mina päron med respektive barn, mina syskon, och en blivande systerdotter/son som hej vilt snurrar runt i en ganska blek mage. Jag ska bli moster! Någon kommer kalla mig "Moster Sofia". Och jag måste agera fantastisk, enastående människa som i barnets ögon är den perfekta förebilden när den väl kommer...även om det dröjer ett tag. Och jag förmodligen befinner mig utomlands.

 

Som sagt är jag ledig max två gånger i veckan. Tummen upp. Då kan jag roa mig så här.

 

 

Sista bilden är skandalös med tanke på frånvaron i ögonen. Men har man läppstift runt om munnen måste man stå för det och be om ursäkt. Fast nu har ju jag vunnit 100 (80) kronor som jag pumpat ut från mina familjemedlemmar/hyresvärdar. Då är det kanske okej.

Kommentarer
Postat av: karin

bilderna ser verkligen härliga ut! och kanske lite tidigt då att säga grattis men så kul att bli moster



orkade aldrig lägga upp bilder från p&l lite segt var de för de blir kanske någon film ist men det var helt magiskt. Har nog inte gjort något bättre i mitt liv än.

2010-07-16 @ 14:00:09
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: Malin

Drinkarna såg ju supergoda ut :) Och ni verkar ha haft det himla mysigt!

2010-07-16 @ 19:20:23
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Nina

men vaa?? moster!!!!!??

2010-08-05 @ 20:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0