I Den Lund Där De Härliga Lagrarna Gro

Jag har lämnat en del av mitt liv. Långsamt viskar vi farväl bland klingande glas och höga röster. Skratt och musik. Livet i skolan, lågstadiet, mellanstadiet, högstadiet och slutligen gymnasiet, finns inte längre. Det är endast ett minne blott. Ett liv jag kan drömma mig tillbaka till där jag tittar upp mot himlen som speglar sin ljusblå själ emot mig. Ett liv där jag fått lära mig räkna gångertabellen och pqformeln (som jag kanske ändå glömt bort vid det här laget). Där jag skrivit teatermonologer och improviserat fram ett pianosolo.
Vad jag kommer sakna denna pina där väckarklockan ruskat mig till liv om mornarna ,och där inlämmningsuppgifterna hånat mig om kvällarna. Pinan som nu förvandlats till något vackert och lyckligt. Inte själva skolan kanske, de byggnaderna står inte högt i arkitekturens blomster, men alla de människor jag träffat. Varje ögon jag mött och varje ord som yttrats. Känslor och handlingar.
Jag saknar det. Er. Allt.

Studenten var som ett stort vitt badkar, fylld av lycka och glatt fluffigt skum. Vi tog oss ett dopp för att tvätta bort alla bekymmer och för att skrubba bort stressen vi genomlidit. Det var härligt. Skratten var högre och mer äkta än någonsin. En efter en bubblade sanningarna upp. De som legat dolt under ytan. Allt var underbart. Dagen, trots min klumpighet med att försova mig, var ett enda lyckorus från champagnefrukost med klassen till mottagning med familjen. Kvällen, med ett annat rus, omfamnade våra lyckliga kroppar, drog oss upp på dansgolvet och snurrade oss säkert tusentals varv.
Nu är proppen utdragen och allt från dagarna i skolan sugs ner i en ilsken virvel. Runt runt, mindre mindre. Tillslut finns ingenting kvar och där står jag huttrandes, naken. Tänker:
Vilken dag. Vilka dagar. Veckor. Månader. År. Jag är lycklig som fått vara med om det.
Och min vita mössa suckar från hyllan.




Kommentarer
Postat av: Felicia

ÅHJA! studenten var verkligen obeskrivbar!!!! hoppas erat väder var bra, för vi hade strålande sol och blå himmel hela dagen :D åh, önskar jag vore tillbaka, med champagneglas som klirrar, spänningen som man nästan kunde ta på minuterna innan vi sprang ut, flakåkningen och dansdansdans hela natten!

2010-06-13 @ 19:27:10
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: karin

Sv; THE KOOKS, är nog de stora anledning till att jag far dit, men just nu har vi en artist lista på 30st så vi har nog de vi gör.



ÅH gosh studenten så härligt du! måste kännas helt underbart, själv blir de studenten 2011! =D

2010-06-13 @ 22:36:01
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack du :) Gillar dina kommentarer, de är så långa och härliga och du har liksom alltid tänkt till. Helt annat än alla fjortisar som skriver "fin blog" eller "hur mår du?" utan att ens läsa inlägget :P



Härligt med student, ni ser ut att ha haft jättekul! Jag är ju då så gammal så det är 5 år sen jag tog studenten nu, fast det känns inte som det är så länge sen..

2010-06-15 @ 11:43:30
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0