2ahandsköp För En Billig Slant

Alla vet hur det känns. Alla har stolt öppnat plånboken och med ett brett grin betalat en ynka summa pengar för något otroligt vad bra grejor. Vi alla har sedan stoltserat vårt agerande, klappat oss på magen och sagt "Jajjemän! För bara 150 spänn alltihop hehe!" till våra medmänniskor som storögt och med gapande munnar betraktat oss där vi viktiga och nöjda visat upp det vi inhandlat. Vi fyndare. Vi som slagit till och satsat. Vi som såg DET och utan att blinka presterade likt en fotbollsspelare i VM-finalen. Vi som slapp undan tack vare vår klipskhet, våra kvicka ögon och sinne för affärer. Vi som klarade det som andra inte gjorde. Vi som hade modet och blått blod. Vi som skrattade de övriga i ansiktet när vi betalade för halva priset istället för orginalsumman som dessa dårar blint betalat för. Vi som sålde smöret för dubbla priset och hittade pengar liggandes på trottoaren påväg hem.

Har precis varit på Returcentrum- en fyndaffär med mycket skit och lite fint för sådär bekväma priser. Jag letade grejor till mitt nya boeende och klippte till på både det ena och det andra. Möjligt att jag även köper en vinyl-spelare imorgon som jag "paxat". Vi får be till gudarna att den fungerar.


Kaffekoppar för 5 kronor styck, med fina assietter på köpet.

Söt tillbringare för 20 kronor.

Sockerskål för 15 kronor.

Fräna tekoppar 15 kronor styck.

Väska för 20 kronor.

Kavaj 20 kronor.

 

Tänk så jag fyndat för 120 kronor.



Kommentarer
Postat av: Malin

Härliga fynd! Jag är också skitbra på att fynda :D



Hehe, ja, jag har fullt upp.. Det värsta är att det allra mesta jag gör har med skolan att göra :P Jag är faktiskt piggare än jag brukar vara, har varit det hela dagen, helt sjukt. Det kanske är min nya grej att gå upp jättetidigt :S

2010-03-08 @ 16:19:28
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: nathalie

sv: haha precis. vi får helt enkelt springa runt efter pågavaskor resten av vårt liv ;D

2010-03-08 @ 18:34:47
URL: http://nadalian.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv: Skräckfilmer är ju de bästa me film :P men du har rätt, det är ingen ide att se dom när man är ensam. Aa uninvited handlar om en tjej som mördar sin styvmamma osv.



Angående min utbildning, jag läser med inriktning Hund men får samtidigt utbildning som djurvårdare. Och om man läser min utbildning finns det 3 inriktningar, Hund, Häst och Djurpark :) så om du vill jobba på djurpark så är det rätta gymnasiet för dig! :D

2010-03-08 @ 19:07:04
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Felicia

Oj, så fina fynd!! Kopparna var ursöta! Och kavajen ser riktigt snygg ut, och en tjugolapp är ju verkligen ingenting :D



Svar: Haha, jag blev så inspirerad att jag ställde till med bak haha ;D Åh, ja, tack! Receptet mottages tacksamt!



Åh, så du är också seg med det?! :D (haha) Jättekul, i ett personligt brev skrev jag att jag "inte än har körkort, men övningskör och har det förhoppningsvis inom en inte allt för lång tid." hahaha, usch vad fult av mig! Men nu är det ju faktiskt sant, jag övningkör! (a)

2010-03-08 @ 19:41:49
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: yo

hey, jag undrar om inte frillo har såna där "fräna" koppar hemma också!

2010-03-08 @ 22:07:14
Postat av: E.Vendela

SV: Ja eller hur som tiden går!



Så himla söta koppar ^^!!! Jag älskar att fynda. Jag kan vara stolt över ett riktigt bra köp i veckor efteråt. :D

2010-03-08 @ 22:30:56
URL: http://dreamsbegin.blogg.se/
Postat av: karin

riktigt härliga fynd, vart ligger denna butik? =)



sv: tack så mycket och dikten eller vad man ska kalla det klurade jag ut själv, heh med mina kunskaper i att dikta tog det en hel kväll att få till den.



orscarsgalan blev de att se nu ist då jag somnade 5min innan den började, inte riktigt vad jag hade tänkt mig...

2010-03-09 @ 01:05:23
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Sv: Oh, tack tack! :) Ja vet vad du menar. Men nu känns det verkligen som om våren är påväg. Vi får hålla tummarna så hårt att de bleknar.



Jag måste fråga! Var har du köpt de där tekopparna??!

Jag hade två exagt likadana. Nu har jag bara en. Den andra gick sönder och jag blev jätte ledsen. Butiken jag köpte dem i finns nämligen inte kvar längre. :(

2010-03-09 @ 09:42:17
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Felicia

Jisses vilken jäklar fynddag! Vinylen håller jag tummarna för!

2010-03-11 @ 11:17:11
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

kan ju inte säga annat än alla andra, kanonfina fynd! och angående din kommentar hos mig (tack) så håller jag med. det finns inte många som slår herr bob i snygghet. eller hans ungdomliga snygghet då. julian casablancas kanske.

2010-03-11 @ 18:47:29
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Vera

älskar faktiskt vännäsbyreturcentrum mer än själva livet.

2010-03-28 @ 17:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0