Och Hur Var Det Med Melodifestivalen?

1. Darin - Hans fladdrande näsborrar och det typiska hej-jag-känner-verkligen-för-det-jag-sjunger-sådär-som-backstreet-boys-mina-idoler-och-därför-visar-jag-det-med-mina-handgester- får mig att irriterat klia mig på huvudet. Texten är ju hemsk! Inte sorglig, bara tragisk, ja, förskräcklig rent av! Hans oskyldiga bambiögon ber oss att greppa telefonerna och ringa in 899 kronor till radiohjälpen. Tyvärr funkar det inte för mig.

2. Pernilla Wahlgren - Pepsodent och Colgate lär ju döda varandra för att få vara de första att anställa henne i sina reklamer. Glöm hårfärgning, Pernilla har definitivt en framtid inom tandvården med det där leendet. Nej, det är inte vackert, det är galet! Precis som tandläkarna vill att de ska vara, de vill skrämma oss till att borsta tänderna. Men låten då? Ja... töntig schalgerdänga á la Rusta eller  ÖB.

3. Andreas Johnson - Nej, snubben är inte rock'n roll hur mycket han än ber om det där han slänger micstativet på scengolvet. Hans kläder får mig att tänka på Peter Pan och Link i Zelda. "We cään wööök it out" - beatles är så långt före.

4. Timoteij - Herregud! Kan någon säga åt flickorna!? De skämmer ju ut sig stackarna... Fejksratten i introduktionen fick mig att kvickt resa mig från soffan och ila in på toaletten. Och stylingen? Är det inne att se ut som 30 plusare nu också? Gäsp för fejkspelning och falsksång!

5. Peter Jöback - Vilka ögon! Vilken röst! Ja Aladdin släpper jag aldrig. Fin låt, dock inte något för melodifestivalen, men helt klart i någon musikal. Ljuset ger mig dock lite obehagliga rysningar, det var nästan skräcktema där. Nåväl..

6. Ola - Visst ska man sjunga tydligt, men Olas överdrivna A R T I K UU L E R I N G går mig på nerverna. Och vem är den där natahlie? Och varför har hon återuppstått från de döda? Rena rama mysteriet, som snubben vid pianot? Har man fått se hans ansikte någongång? Detta framträdande är en gåta...

7. Jessica Andersson - Är hon en av Sveriges bästa sångerskor? Nej, hon är ljusår därifrån. Visst, hennes glittrande ögon är vackra, och håret böljande blont. Men räcker det? Inte ett dugg, utseende må gå långt men till och med Jessica börjar få rynkor kring ögonen. Hoppas hon inte river av sig det där håret av förtvivlan nu när hon inte går vidare. Stackarn!

8. Salem Al Fakir - Sötnos! Jag sitter med ett skevt leende på läpparna samtidigt som jag försöker lyssna efter pianot han spelar på. Refrängen upprepas för ofta för att jag ska kunna njuta under låten. Men som sagt, han är ju så söt. Och ibland liknar han min vän Helén, så fint!

9. Anna Bergendahl - Varför blundar hon hela tiden? Och kan hon sluta spela så oskyldig! Vi vet allt vad du håller med på helgerna Anna lilla. Nåväl spela på din angel-look så ska vi väl se, gråt lite extra ja gör det. Alla gummor faller för det- tydligen  här i västerbotten som mest. Jag behöver dock två och en halv lök för det.

10. Eric Saade - Visst är killen söt, det är han. Men är han snygg? Är han tjejernas våta dröm? Mjaa..detta är i mina ögon (och öron) lättmjölk, inte den feta 3% mjölken jag tycker så mycket om. Han vill vara tuff, han vill vara den kaxiga bad-man-boyen. Ett stort glas ovispad grädde. Synd att han inte lyckas, hur mycket läder han är bär. Jag kan tyda den där glorian lysa bakom garnier-konceptet.


andra bloggares om

Kommentarer
Postat av: Malin

Fel låt vann! Salem borde ha vunnit tycker jag, men han kom väl tvåa iaf.. Inte för att det betyder nåt sen, men ändå :P

2010-03-13 @ 22:01:07
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Maja

Salem var så söt!

2010-03-14 @ 19:00:17
URL: http://burningdownthehouse.blogg.se/
Postat av: Felicia

Kan bara hålla med! Haha, speciellt på darinpunkten xD och jag fattar inte vad alla ser hos Eric Saade, tycker verkligen inte han är snygg! Salem däremot är söt haha (a) Och hade bäst låt också!

2010-03-14 @ 21:36:57
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: camilla

Haha what??? Darin & Backstreet boys? Kanske för 5 år sedan, men har du överhuvud taget hört hans nya skiva Flaschback (jobbat med redone)?? om inte så utmanar jag dig att lyssna igenom fort och se om du fortfarande tycker han suger ;)) kram kram

2010-03-15 @ 00:57:56
URL: http://camillajarvas.blogg.se/
Postat av: Felicia

Hahaha. Roligt att någon delar uppfattning med mig.

2010-03-15 @ 14:22:24
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0