Om Jag Kunde Gömma Mig Under Vingen På Gråsparven När Hon Sjunger

Solen skiner och jag sitter inomhus framför datorn. Är det inte helt fantastiskt! Vågar knappt kika på termometern ifall det är plusgrader. Då vore det inte annat än skam att sitta här och skriva ett blogginlägg. Det är som på sommaren då man varken har lust att sola eller bada, inte ta en promenad, inte cykla i medvind, inte tvätta utemöblerna, inte ligga i hängmattan, inte umgås med någon och inte överhuvudtaget vistas utomhus. Då man bara vill titta på tv eller just slöa framför datorn. Ute är det ju FÖR varmt. Bra jobbigt. Man ligger där på handuken, rastlös och röd i ansiktet efter all sol. Lägger sig på mage. Lägger sig på rygg. Lägger sig på sidan. Inget är dugligt. Läser lite i boken. Går inte så bra eftersom solen bländar en. Lyfter boken så den skymmer det brinnande eldklotet. Får kramp i armarna istället och tanken på att man solar hela kroppen utom ansiktet får en att sänka den igen. Man vill ju inte vara brun överallt och vit i ansiktet (inte för att denna läsning skulle påverka det men man är ju fånig).
Ja det märks att jag är nere. Annars skulle jag inte hålla på och beklaga mig över sommaren som jag längtar ohyggligt mycket till. Och det blir inte bättre av att Paolo Roberto inte kan hålla ut sitt skrik på spotify reklamen.
 "...För nu ska fettet BRIIIINNNNAAAAAAAaaahhh......."
Om han väl ska uppmana oss om att bränna vårt fett så kan han väl göra det med lite pondus. Inte som att helt plötsligt upptäckte där vid slutet av skriket att han står i bara mässingen.



I Tisdags var det !00-dagars fest på Corona. Lite efter i och för sig, men vad gör de inte för att tagga upp oss ungdomar.

Jag bjöd Maja på en rackare för att fira hennes första utgång. Ironiskt nog så har hon ett år kvar till studenten så 100-dagar stämde inte direkt. (Ja, jag har dragit upp kontrasten på bilderna för att få till partylooken)



Salt.



slick.



citron.



slutresultat.


Kommentarer
Postat av: Maja "tequila" S

sexigt!

2010-03-11 @ 13:09:27
Postat av: nathalie

sv: Dubbeltack!!



ja jag är inte värst bra jag heller. Tror det visar sig på provet, FYFAN vad dåligt det gick du.. haha

2010-03-11 @ 15:15:31
URL: http://nadalian.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv: Hahaha men när jag väl har lust att göra rent saker tycker jag att de är skoj ;D



aha, vad går du för gymnasium nu då? :)

2010-03-11 @ 16:27:23
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Helena

ja ,, det är ganska surt :/

2010-03-11 @ 17:21:10
URL: http://helenabjurbom.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är okej att vara inne om man vill det tycker jag, oavsett hur fint väder det är :)



Nu har jag precis fått hem mina skor från Tradera, så sjukt coola! Ska förstås visa i bloggen om några veckor när SMASK har varit, än är det hemligstämplat :P Har inte sålt något där än, men det blir väl så småningom hoppas jag!

2010-03-11 @ 17:46:39
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Felicia

Haha! Jo, känner igen det där, när mitten av sommaren än kommen och man är nästan lite trött på solen (fast det får man ju inte säga) och man känner sig nästan tvingad att gå ut, så är det inte så kul. Fast iof är mycket annat som är kul med sommaren! :D



Svar: Gillar verkligen hennes bilder! Thinking inside the box är min favorit också, den skulle man ha på väggen vid skrivbordet liksom. Perfekt! Sen gillar jag EAT också, men det är ju som sagt för det påminner om Skins (a) ^^



Jadu, skriv receptet i en kommentar bara, om det får plats! :)



Usch, ja körkortet! Jag har bara kört två gånger än så länge, så jag vet inte... Vore ju kul om jag kunde fixa det i sommar, men det är ju inte säkert att jag klarar det :P Själv då? Har du sommaren som mål alltså? :)

2010-03-11 @ 19:49:52
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: karin

härliga fest bilder måste jag säga, längtar då ut, verkligen...



hehe Umeå är drömmen om man tar en titt på Skellefteå, inget kulturliv, inget händer en massa snö och otrevligt folk (om man inte känner dem då. Heh ser verkligen ner på Skellefteå men de var som komma hem eller något då man stiger av bussen och solen skiner på en.



Tycker verkligen att du ska se Alice tycker verkligen att den var värd att se i 3D om man inte har sett det tidigare. Dessutom får man snygga glasögon ;)



det sög ju att den butiken låg så långt bort men men hellre bo utan för Umeå är i hålan här.

2010-03-11 @ 23:41:12
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0