Ge Mig Frisörtalanger Och En Svinrygg

Imorgon ska jag på BOND-party. En cocktailfest full av glitter och glamour där det är okej att vara uppklädd och lukta dyr parfym. Bära högklackat och ha en fluga snitsigt knuten runt halsen. Smutta på drinkar och sofistikerat tala med övriga gäster. Berätta om de fantastiska, äventyrsfulla resorna till franska rivieran där man stötte på prinsen av Monaco och jagade ryska spioner på väg mot flygplatsen. En fest som utsmyckas av tonerna från en skicklig pianist tillsammans med dennes band. Kontrabas, trummor, tromboner...alla instrument spelas med sådan känsla att de manliga gästerna lämnar sina halvdruckna kristallglas och bjuder upp flickorna till dans. Sakta svävar de fram i takt till musiken och till och med bartendern gungar på stället med champagneflaskan i famnen. De sista gästerna anländer i en svart limousine och med ett leende öppnar de dörrarna och utbrister "Nu börjar festen!". Övriga släpper taget från varandra och börjar glatt applådera. Bandet spelar någon fräck jazzlåt och strax dukas det fram små delikatesser att prydligt tugga på. På den här festen luktar det diamanter och skoputs, brylkräm och nagelack. Alla skrattar sådär lagom högt och röker oberört och vant sina cigaretter. Kysser varandra på kinden och drar fräcka skämt med måtta.

Ja, det är så jag föreställt mig. Dock tror jag inte riktigt det kommer att gå till så. Men jag vet att jag inte kommer bli besviken, bara om jag skulle finna chipsskålarna tomma. Att jag sedan inte kan göra någon snyggfrisyr, som tex. en svinrygg, känns olustigt. Är djupt imponerad på dem som bara kan göra inbakade flätor till och med. Jag kan noll, null, z e r o gällande hår.



Kommentarer
Postat av: karin

de lät verkligen som en speciell fest, med tema, kommer säker bli roligt.



AHHH Shutter Island jag är typ fast i den, dock konstigt slut och lite små creepy men verkligen bra. Ett riktigt bra film tips.



Heh jag lät kanske lite väl nedlåtande på skellefteå, men på en timme har man tagit sig runt stan och så, men vi har dock scoret som jag tyckte var bra till en början men nu är ändå alla skor de hade från en start på rea.

2010-03-19 @ 15:40:07
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, kul med Bond-party, hoppas du får till någon tjusig frisyr! Ta hjälp av någon annars :)



Svar: Haha, vad söt du är som längtar till SMASK! Nu är det bara en vecka kvar, ska iväg och repa snart :)

2010-03-20 @ 08:55:02
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Maja (hon som håller i partyt!)

Du behöver bara komma i snygga kläder så fixar jag resten darling! det kommer bli sjukt fancy!

2010-03-20 @ 12:32:43
URL: http://burningdownthehouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0