100 Dagar Kvar Till Studenten Och Möjligtvis 59 Dagar Till Inflyttning Av Lägenhet

Var och kollade på min (förhoppningsvis) blivande lägenhet idag. Och trots att snön vilt cirkulerade runt i en kulen vind så fylldes jag av en varm härlig känsla när Vera öppnade dörren till lägenheten. Den var så fin och ljus att jag blev förvånad. Inte visste jag att lägenheter kunde vara så fina, jag trodde alla var kantiga, kala och enformiga. Men denna skrek ut sin tjusning och fick mig att brista ut i små "ooo" vid minsta detalj.
Precis som Vera sa är det en typisk "tjejlägenhet" och det är precis det jag tycker om. Sådär mysig Bridget Jones-känsla så att det lyser om det. Där kan jag vakna av en värmande vårsol, krypa ner mellan svala lakan om sommarnätterna och knalla runt barfota i en inte allför charmig outfit.
Jag är säker. Ja så fort jag tänker på det är allting självklart. Jag ska hyra denna trivsamma lägenhet. Sommarjobbet får vänta. För i maj ska jag bli tillfällig ägare av lägenheten med aningen lågt i takt, men ack så tjusig.

Något annat som jag fånigt ler över är mitt saldo på kontot. Jag är förvånad. Minst sagt. Särskilt efter mitt spontanköp idag på Media Markt, En finfin digitalkamera, minneskort och ett par nya kosshörlurar (eftersom jag slitit sönder mina tidigare när jag skulle hitta en ledig plats i bussen. Sladden fastnade i ett av sätenas handtag och riiiitch så hade jag där endast "plug-in"delen av sladden kvar. Jag berättade detta för den unga säljaren på Media Markt, som för övigt var ganska söt, han skrattade till och meddelade att den "inte går att laga". Det lustiga var att det var samma kille som jag köpte mina tidigare från. Jag minns honom, men är inte säker på om han minns mig. Förmodligen inte- vilket känns lite sorgligt).

Granna bilder från mitt första gymnasieår. Snart är det över. Så trist. Så Underbart.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag minns min student som om den vore igår. Fy fan vilken dag det var. Solen sken, det var blå himmel, värme i vårt annars kalla norr och ingenting kunde stoppa oss. När jag ser på bilderna ser jag den renaste utav lycka. Den renaste.

2010-03-03 @ 21:23:43
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Felicia

åh, lägenheten låter ju som en dröm!! :D gud så fint, längtar mig galen efter att ha ett alldeles eget ställe!!!!

2010-03-03 @ 21:41:08
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: Jannie

Åh ska du flytta? :). Vad kul ju, ska du bo helt själv då?



Sv: Ja det finns nog människor till allt! Ibland blir jag rädd för hur vissa tänker. haha jag är också dålig på att sätta upp tält men då är det tur att man har händiga kompisar som kan sätta upp tältet haha ;). Ja men det är en underbar känsla. Och jag tror säkert att the killers kommer tillbaks till sverige :).



Jag kan ju inte bestämma mig vilken festival jag ska gå på, det är så grymt svårt att välja :P.

2010-03-03 @ 21:45:45
URL: http://neontiiger.blogg.se/
Postat av: natalij

sv ; aw tack sötnos :D ja men ibland behöver man komma bort lite också just därför jag inte skrev. visst är det jätte fint att dom gått ihop och spelat in den låten tillsammans blir glad utav att titta på videon faktist . har du sätt avatar än ? kram

2010-03-04 @ 11:16:00
URL: http://lowoncrack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0