Jag Lever Men Flagnar

Jag möts av en dammig blogg med inlägg som känns miljontalsljusår bort. Har jag verkligen skrivit allt det där? Är det verkligen jag? Tiden går galet fort nu. Och bloggandet hoppade av mitt expresståg utan att jag lade någon direkt notis till det. Satt där i restaurangvagnen och smuttade på kallt te medan den öppnade upp de där tröga dörrarna och hoppade ut. Inte förrän nu upptäckte jag den här, snyftande bland spindelnät och gulnande babykläder, ni vet, sånt där man hittar på en vind. Men jag tar fram dig bloggen lilla. Jag polerar dig tills du gnistrar likt ett dyrbart diadem. Och omfamnar dig i min trygga famn. Ty aldrig skall jag överge dig igen.

Här är jag i alla fall igen. Något brunare. Fräknigare. Gladare. Fräschare. Flagnigare (men inte extremt). Och med en massa goda minnen att tänka tillbaka till när svarta moln bestämmer sig för att lätta på trycket. För jag hade det u n d e r b a r t. Helt fantastiskt. Vädret var hyfsat nice. Maten god- åtminstone de första dagarna. Havet var friskt och gott. Människorna trevliga. Dagarna fina. Nätterna spontana och säregna.
Här kan ni få ett smakprov. Oredigerat och naturligt.


Här bodde vi.

Bleka fötter och ben skulle bli bruna.

En överraskning möttes vi av en eftermiddag.

Galet ful hennatatuering som gjordes mot min vilja.

Slitet.

Vi åkte piratskepp.


Kommentarer
Postat av: felicia

Jag tycker det ser ut som ni haft urskoj. Nu blir jag inte lite avundsjuk.

2010-05-25 @ 18:12:48
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Felicia

det där ser inte allt för tokigt ut! skönt med sol kan jag tänka mig!! :D

2010-05-25 @ 20:38:11
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: kajsa

1. Exakt där i Tunisien har jag varit!

2. exakt den där rutiga klänningen, fast i mitt eget exemplar såklart, har jag på mig just i detta nu.

2010-05-25 @ 23:17:04
URL: http://whatsupsthlm.se/aenigma
Postat av: Samantha

Oh, älskar bilden med fallskärmen(?)!

2010-05-31 @ 13:38:54
URL: http://samanthaisgoldy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0