Bönhörd, Slump, Kortvarig Lycka Eller Illusion?

Vad nu då? Har mina böner måste blivit besvarade? Har en ängel blivit sänd från himlen för att fixa vårt internet? Helt plötsligt går allting, ja jag skulle nästan vilja kalla det  f o r t . Jag förstår ingenting? Sitter här som förstummad. Ett mirakel. Det är ett mirakel!
Nu hoppas jag bara att det är ett varande mirakel och inte bara en sån där fem sekunders stund av lycka, som när man skrapar en trisslott och skriker JAAA av hysterisk förtjusning då man vunnit hundratusen- tills man upptäcker att en av de tre fälten saknar en nolla. Hemskheter.
Synd att jag måste dra vidare mot jobbet, så kan tyvärr inte ta vara på detta plötsliga fenomen...

 

 

Och mamma min har bakat lussekatter. Tjocka och fluffiga sådana. Perfekta med andra ord. Till både utseende och smak. Själv har jag alltid väldiga problem när bakning innebär jäst. Har aldrig riktigt fått min vetedeg att vilja resa sig över skålens kant - som för mamma. Därför har jag låtit bli. Och håller mig därför till att endast äta jästa bakverk.
Pepparkakor och lussekatters ljuva dofter fyller husets alla väggar. Jag skäms nästan över att säga det här, (eftersom jag alltid varit nästan hatisk när det gäller julens all överdrivenhet) Men jag längtar så att det hugger till i bröstet efter julen. Och jag älskar att traska runt på stan, omringad av alla dessa ljus och tindrande ting.  För att inte tala om julmusiken.

 

Ack, vad mitt hjärta smälter när jag hör den här låten.  Den är utan tvekan en av de bästa jullåtar jag vet:
Ulf Lundells -Snart kommer änglarna att landa.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas det håller i sig läääänge!



Jag tycker att det är lite väl tidigt att börja med julgrejer nu faktiskt. Nog för att jag längtar, men första advent är det okej för mig att ta fram julsaker och baka lite ;)

2010-11-22 @ 13:41:49
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Felicia

LUSSEBULLAR! :O :D åh, måste baka också!

2010-11-22 @ 19:55:44
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: NIna

Lussebullarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

2010-11-23 @ 12:48:48
URL: http://ninaevonnes.blogg.se/
Postat av: Tini tut

Men snälla nån vad jag blir sugen på lussebullar.



Kram från Tini Tut

2010-11-24 @ 23:38:10
URL: http://tinitut.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0