Så Här Är Det

Jag orkar inte sitta vid datorn mer. Får ångest. Obehag. Jag ängslas och våndas. Rynkar pannan, biter mig i läppen och slår näven i bordet. Det är en plåga. En fruktansvärd pina. Glöm medeltidens digerdöd och tjugohundratalets vampyrfarsot. Vår dator, eller snarare vårt  i n t e r n e t  får de där hemska företeelserna att framstå som utförsäljning på systembolaget!
Det är så långsamt. Låååååååångsaaaaaamt som väntetiden hos tandläkaren. Saaaaaaktaaaa som den tid det tar för Maria Montazami att komma fram till poängen (om det nu finns någon). Från att ha varit huset mest angelägna och mest älskade föremål står datorn nu mest och samlar damm. Mest är det kanske mamma som tar sig an dess oförlåtliga internet med att lyssna på någon chilensk radiokanal medan vi andra står bredvid och imponeras av hennes tålamod.
Har aldrig känt mig riktigt beroende av denna burk sedan högstadiet med apberget.se 's (då) tilldragande bananer, men det har alltid känts tryggt att veta att den finns där. Alltid tillgänglig med sin musik och sitt breda kontaktnät.
Nu har det dock vänt.  En aggression har växt inom mig gentemot den här datorn. Och jag orkar inte se den. Orkar inte med att den som alltid hjälpt mig nu stretar emot med hälarna i marken.
Så det är därför jag är så dålig på att synas här. Därför jag halvt försvunnit. Och varje natt ber jag en stilla bön att internet ska fungera som vanligt nästa gång. Men samma sak varje gång.
Men jag ska inte visa mig svag. Jag ska visa uthållighet, tålamod och styrka. Jag ska ta mig igenom det här.

 

 

Gårdagen piggade dock upp med en trevlig kväll/natt med största delen av mina forna klasskamrater. Sittandes där i Annafs mjuka "gung"fåtölj i sällskap med de jag har och alltid kommer kalla, för min klass, kändes så självklart. Som om vi fortfarande trängdes bland skåpen på tisdagsmornarna och i klunga drog oss till vildmannen vid lunchtid.
Sedan har jag även mina fina Urban Tanto nu att pryda mina öron med. Åh de är så ljuvliga! Så fantastiska! Visserligen ser jag ut som en patriotisk ukrainare, men jag gillar färgglatt.

 


Kommentarer
Postat av: Marie-Ann

Ja vem har inte suttit i internets klor och bara varit helt vansinnig på vilken tid den kan tar av en.Dagens teknik håller en i ett fast grepp!

2010-11-21 @ 16:24:11
URL: http://marieann.se
Postat av: AnnaF

Du, Soof! Vilket datum vare du va ledig? 10-11 dec? Hoppas de! För de är enda helgen jag är ledig innan jul! :(

2010-11-21 @ 18:16:12
URL: http://omduundrar.blogg.se/
Postat av: HANNA

jag är också sugen på ett par tanto-lurar, men eftersom jag åker buss till och från skolan varje dag vill jag att de inte ska läcka ut ljud till allmänheten, vet själv hur jag stör mig på när folk på bussen spelar för hög musik så jag inte hör vad jag själv tänker. så, vad tycker du om lurarna? kan man ha ganska hög volym utan att störa de övriga passagerarna? är de sköna? bra ljud? osv :D

2010-12-01 @ 22:20:06
URL: http://hannastahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0