Munsår Som Svider. Mitt Ansikte Det Kvider. Lyckligtvis Finns Pepparkakor Goda. Himmelska Sådana Som Kan Mildra Smärtan Vill Jag Förmoda.

Du är vad du äter lyder några vettiga ord. Ord som jag tagit till mig. Ord jag vill leva efter. Ord som kan förändra min livsstil. Ord som strävar efter nya mål och som förhoppningsvis når dem tillslut.
Därför har jag börjat äta massvis av pepparkakor. För jag är så less på att vara blek. Att ha detta sjukliga ansikte som påminner om en sjukhussal. Alvedon, och kylskåpskall fil. Jag vill ha fräknar och salt i håret. En uppsyn som vittnar om vackert väder och ledighet. Barfota och varma ryggar. Inget smink i världen kan ta mig dit. Något jag alltid har och alltid kommer att veta. Till skillnad från flertal kvinnor (och i vissa fall även män) accepterar jag denna sanning även om det hugger i hjärtat. På vintern får jag helt enkelt vara sådär blek och trist. Och hellre det än en bluff. En bluff som väcker obehag gentemot morötter och pannkakor.

 

Så med pepparkaksburken och ett glas mjölk drömmer jag mig bort till andra sidan jorden. Bara en månad och sjutton dagar kvar nu. Sedan, om det är inbillning eller ej, mildrar mjölken min smärta i mungipan. Detta obehagliga munsår som får mig att vilja dölja ansiktet i skuggan tills vidare. Och som om munsår inte vore nog, en finne på det gör ju bara susen!

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, vad söt du är som vill bli pepparkaka :)



Svar: Ånej, vad drygt! Förstår verkligen frustrationen! Det är nog inställt så den ska visa i hd-kvalitet nu, har du testat att byta till sämre kvalitet? Då borde det gå fortare iaf :)

2010-11-17 @ 22:16:00
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Felicia

men... borde inte mjölken neutralisera färgen..???



haha. åh, inte länge kvar nu ju!!! :o

2010-11-17 @ 22:16:30
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: Alex

Haha, men teknikare har mycket den här tiden på året ^^ och jag råkar satsa ganska mycket.



Antagligen var det dina lyckönskningar som fick det att gå så bra idag då! Nu har jag bara den muntliga biten kvar så är ytterligare en kurs avklarad! :)



Jag känner igen mig med det där bleka. Men på vintern är du nog ändå 10 ggr brunare än jag är på sommaren. Jag har jordens sämsta pigment....

2010-11-17 @ 22:21:12
URL: http://unitedtears.blogg.se/
Postat av: Anna ♥

Hahah! Äh vafan, om du skulle komma på nått är det ju bara att starta som ett eget företag (UF är ju bara jobbigt, massa affärsplaner och arbeten hit och dit)

föresten,(om du skyndar dig att skicka in tills imorgon då jag ska skicka in den till tryck så kan jag fixa med dig ändå viskvisk)

2010-11-17 @ 22:27:46
URL: http://omkarlek.blogg.se/
Postat av: Jennie

åh så fin blogg du har!

2010-11-18 @ 15:43:07
URL: http://sheislost.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag skcikade ett mejl till dig...men du svarade aldrig,,är jag bortglömd nu?

2010-11-19 @ 21:09:10
URL: http://ninaevonnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0