Fri som en Fågel. Fri ska Jag Gunga på ett Moln. Högt, Högt i det Blå

Åh så underbart! Jag är ledig ledig ledig. Vill bara titta tv tv tv. Inte göra nånting nånting alls. Bara göra nånting nånting nice. En helt otrolig känsla såhär efter tretton arbetsdagar där turerna varierat mellan åtta och tio timmar. Det är bortom alla ord. Jag är mållös. Jag....aah...  Att bara sitta här och veta att imorgon, imorgon så slipper jag.

 

Har tränat på gymmet. Ätit. Duschat. Och nu väntar televisionen och Tusen Strålande Solar.
I denna stund känns det som om jag uppnått nirvana. Som om jag nyss skapat världsfred. Hittat botemedlet till cancer. Skakat hand med Jesus. Utplånat konservatismen. Och den här känslan, den har varit mödan värd. Utan tvekan. Så nu ska jag gotta mig i ledighetens sötma. Ta vara på varje sekund.
Bara någon inte ringer och frågar om jag har möjlighet att jobba på torsdag...Jag är en sådan svag, svag människa ibland. Hur mycket jag än tränar på gymmet, har jag aldrig styrka nog att avfärda en vädjande röst. Kommer förmodligen aldrig bli chef eller vice direktör.

 

 

Man blir som man umgås, brukar man säga. De tretton dagar jag arbetar är facit till detta. Har nämligen gått och blivit en korsordlösare. Så fort jag känner mig rastlös fiskar jag fram en Allers, Året Runt, Hemmets, Allas eller varför inte Ica-Kuriren. Bläddrar fram till de färgglada korsordsidorna, fattar pennan stadigt och tänker så det knakar. Den dag jag ska göra högskoleprovet lär jag spika ord-delen ogenerat. Även om alla dessa bundna ord just nu får mig att känna mig fyrtio år äldre.

Kommentarer
Postat av: felicia

Ledighet! Jag är också lite ledig idag efter en lång redovisning. Så skönt!



Hundägare, jag både förtjusas och förfasas. De är liksom både charmigt och obehagligt fanatiska. Och redan nu är tjabbet igång mellan mig och min pojkvän igång om vilken hundras vi skulle kunna tänkas skaffa om typ en sådär tio år, när vi har tid och pengar. Han vill ha en bearded och jag är besatt av boston terriers och franska bulldogar. Det är ganska kul att gå runt på stan och jaga hundägare, jag trodde de skulle bli betydligt jobbigare än det är att få någon att ställa upp. Men så fort man nämner att det är hunden det handlar om skiner de upp som stolta föräldrar allihop, och anstränger sig väldigt för att få hunden att sitta fint och räcka vacker tass.

2010-11-02 @ 21:58:32
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Alex

Haha, galet! :) Ibland dyker gamla låtar bara upp! Deras nya låtar är dock ännu bättre ^^



Hoppas du får en skön ledig dag! :)

2010-11-03 @ 11:49:39
URL: http://unitedtears.blogg.se/
Postat av: kajsa

Vi förtjänar alla lite Nirvanakänsla ibland. Den totala känslan av att ha nått toppen, att ha hittat målet, att ha funnit den heliga graalen. Sen är det tyvärr alltid en nedförsbacke därefter. Ögonblicket är över. Men när an väl en gång varit där vet man att det går att komma dit igen.

2010-11-03 @ 15:20:35
URL: http://whatsupsthlm.se/aenigma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0