Handlat Utan Ångest. Levt Utan Huvudbry

Idag har jag inte grubblat och inte filosoferat. Inte grävt ner mig i tankar som vem eller vad Gud är. En illusion, skapad av människan för att finna tröst och svar? Någon form av energi som går hand i hand med vetenskapen? Eller att Gud är en Gud, som tydligen ser ut som oss eftersom vi är skapad av "Hans" avbild?
Nej inget sådant. Mitt huvud har varit fri från begrundan idag. Åh så skönt! Jag låter som en fullkomlig galenpanna men det är sant, jag stöter alltid på en drös med tankenötter var dag. Omöjliga att knäcka, omöjliga att gå förbi. Men idag slapp jag deras bultanden på dörren. Gushelov!

 

Istället har jag haft min sista körlektion för en lång lång tid. Min körlärare sa att det blir bäst så här. Att avboka de få jag bokat in nästa månad, med tanke på att jag åker snart. Det kändes lite sorgligt. Har alltid varit kul att sitta där i bilen och skratta nervöst, få ömsom beröm, ömsom utskällning.  Och självfallet; att inte ha hunnit ta det där nedrans körkortet innan tjugo år fyllda. Förhoppningsvis kommer jag dock inte glömma bort allt jag lärt mig. Grunderna lär sitta kavr i benmärgen. Men tricksen för en perfekt (eller åtminstone någorlunda bra) fickparkering lär smita därifrån. Nåväl, det har varit en fin tid du och jag körlektionen men jag måste upptäcka världen utan dig din hembekväma typ.

 

Sedan har jag låtit mitt bankkort gått varm, utan att känna ångest. Ingen ångest alls! Herregud, jag klarar mig! Annars så får jag väl sova i något skjul med en grop i djungeln till toalett- är väl inget att bekymra sig för. Nej nej.

 

Bar fluga dagen till ära, och kände mig stilig.
Köpte bananschampoo på Body Shop till resan. En prydlig flaska i lagom storlek för att inte ta för mycket plats i ryggsäcken. (Body shop får mig alltid tänka på en dålig vits jag läst i Kalle Anka: - Varför går skelettet över gatan? - För att komma till The Body shop! Hööhö.. På den tiden visste jag inte ens att det fanns en sådan butik, vilket gjorde skämtet ännu sämre. Och såg alltid hur Greven i Greveholm spatserade fram på stan...)
Och en mascara som jag köpt tack vare tvreklam samt arbetskamrat! You made a good work!
Dessa två fick följa med hem från Monki.
Två biljetter till den legendariska improvisationsföreställningen här i Umeå blev även de köpta. En sen farsdag present till  ja precis, min far.

Kommentarer
Postat av: felicia

JAg avundas dig som har råd! Och snart ska du ut och resa. För mig ser det inte ut att bli någon resa alls trots allt, så jag hoppas du kommer gå igenom din i grunden när du kommer hem, så jag kan tråna lite!

2010-12-01 @ 22:56:42
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: AnnaF

Sof! Jag kan bara på fredagen nästa helg, funkar det för dig? :D

2010-12-01 @ 23:27:44
URL: http://omduundrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0