Musikskurk Bakar Och Har Sig

Känner mig som en tjuv. En nöjd sådan. Som just brutit sig in i bankdirektörens storslagna villa och plockat på sig av bankdirektörinnans samtliga smycken. Halsband, armband, ringar, broscher och örhängen. Diamanter, Opaler, Pärlor, Safirer, ja jordens alla dyrbara juveler och stenar. Samvetslöst stoppar jag ner de gnistrande tingen ner i min säck. Slänger den över ryggen och smyger ljudlöst ut ur huset med ett slugt leende.
Kanske är jag efter med att använda de här olagligheterna...Nej inte hasch. Jag menar programmet som spelar in musiken från spotify. Bara att välja låt och så vips! Har du den sedan på datorn. Helt ljuvligt! Reklamen blir ett eget spår som man enkelt raderar och där sitter jag med mitt musikbibliotek fylld av ny musik! Det är hemskt jag vet, att utnyttja alla duktiga musiker och deras (giriga) skivbolag. Men, äsch. Jag köper ju faktiskt skivor också. När jag har råd.

 

Nu bär det strax av till jobbet. Känner mig utvilad. Har inte gjort särskilt mycket bortsett från att ha bakat och städat toaletten. Fin kombo. Mina kakor fick gott beröm från mamma. Och mammor, de vet ju bäst.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: yo

VILKET PROGRAM ÄR DET?

2010-11-09 @ 19:08:58
Postat av: Malin

Aahh! Det där såg ju galet gott ut! Och vad är det för magiskt program du pratar om?

2010-11-09 @ 19:15:36
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Felicia

kan en liten fågel viska i mitt öra varhän jag ska leta efter detta program?



PS: DU KAN VARA ANONYM OM DU VILL!



:D

2010-11-09 @ 23:00:57
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0