And I Never Wanted Anything From You, Except Everything You Had And What Was Left After That Too

Kanelbullens dag tydligen. För mig känns den dagen som varje dag. Typ som Elgigantens ständiga födelsedagar. De verkar alltid ha något att fira, alltid stora rubriker som upplyser om deras superduper billiga priser. För att inte tala om Media Markt som även de måste leva ett hejdundrande liv med födelsedagar hit och födelsedagar hit. När nästa stora mediajätte anländer ska jag minsann skriva upp datumet de öppnade sina portar för alla giriga materialister så att de sedan inte ska kunna lura oss! Säg en dag dessa jättar inte haft extrapriser och rea. Jag önskar att mina födelsedagar  också kunde räcka i tre månader, men får nöja mig med en dag av alla 365. Nåväl. Kan nog klämma i mig en bulle dagen till ära i alla fall. Vem det en var som införde denna dag i våra svenska hem, måste denne nog vara stolt. Alla affärsverksamheter lär ligga på plussidan bara de sätter ut en bild i tidningen/ skyltfönstret med en bulle. Människor är lite som Media Markt faktiskt. Vill fira hela tiden. Däribland skaparen av just denna dag. Vad kommer här näst? Blodpuddingens dag? Pytt i pannans dag? Billys pannkakors dag? Ja, man upphör aldrig att förundras.

 

Det här är sjalen min familj fick sig ett gott skratt av. Visserligen bar jag den kring huvudet under skärstorsdagarna för en lång tid tillbaka. En glad rultig påskkärring som blev hemskt besviken om grannarna la mandariner och femtioöringar i kaffepannan.

 


Kommentarer
Postat av: Fina Frun

jag ska äta bullar!

2010-10-04 @ 12:40:32
URL: http://blogg.amelia.se/finafrun/
Postat av: oliviaa

Juste! idag ska man äta kanelbullar ;)



Kolla gärna in min blogg. i den här länken får du en gratis länk, i min blogg ;) bara du komenterar!

http://0liviasblogg.blogspot.com/2010/10/500-inlagget-alla-far-en-gratis-lanking.html

Kram!

2010-10-04 @ 17:30:27
URL: http://0liviasblogg.blogspot.com
Postat av: Amandalinnéa -

svar -

tack så rysligt mycket för din fina kommentar, det gjorde sannerligen natten lite mindre mörk.



(och så måste jag säga att din sjal är hemskt söt!)

2010-10-07 @ 00:39:40
URL: http://hellopussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0