Jag Är Svett, For Real

Känner mig äcklig. Smutsig. Vidrig. Ohygienisk. Lortig. -Samt alla andra synonymer till dessa ord. För det är just vad jag är; Oren. Den enda form av hygien jag hållit de senaste dagarna är att skölja händerna under vattenkranen med lite tvål efter att jag gjort mina mänskliga behov, samt smort in dem med handsprit mest för jämnan. Vad har hänt med den briljanta idén om snabb uppfräschning, även kallad Deodorant? Vart är den, och varför använder jag den inte? Jag går ju ständigt runt och rynkar på näsan när jag snappar upp doften från mina armhålor. Och ändå. Ingen deodorant under de där armarna. Detta hade ju varit fullkomligt normalt om jag bara levt under medeltiden. Men tjugohundratalet är extremhygienensårhundrade. Nu ska man duscha varje dag, helst på morgonen så man luktar citrusfrukter hela dagen. Sen ska man diskret dränka sig i parfymer i alla dess former. Och alltid ha ett par våtservetter eller handsprit nära till hands.

 

Är helt slut. Att duscha är en fruktansvärd ansträngning. Att praktiskt taget stå upp i åtta minuter samtidigt som armarna ska befinna sig ovanför normalposition känns allt för mödosamt. Sedan ska jag ju ut och springa imorgon, eftersom jag har lyckan att sluta tidigt från jobbet. Och det ju hemskt onödigt att duscha två dagar på raken? Eller hur? Lovar mig själv dock att leta upp deodoranten och sen klarar jag nog mig. Till min tröst har jag trotsallt en toblerone och ett tindrande lönebesked samt en bra bok. Åh vad jag vill sova!

 

Och den här klänningen fick jag sålt på tradera. O så kul att denna fina dress slutligen får sig en ny ägare som uppskattar dess prakt.

 

 

(Måste bara citera min pappa när han uppspelt berättade att de bodde på samma hotell som "Idolerna" under han och mammas visit i Stockholm, och fick syn på Elin vid frukostbuffén.

 

Pappa:  Först trodde vi att det var hon Maggie...
Jag:  Maggie?
Pappa:  Ja, Maggie. Hon vi såg på Trästock!
Jag:  Maggie?...Trästock? Hahahah! Du menar Maggio! Veronica Maggio!
Detta är oerhört lustigt eftersom min gamla sysöljdlärare på lågochmellanstadiet hette just Maggie.)

Kommentarer
Postat av: h

åh så fint! din blogg är fin!

2010-10-27 @ 09:04:55
URL: http://coffeegirl.blogg.se/
Postat av: felicia

Haha! Jag fattar inte varför, ibland är det en sån otrolig ansträngning att ta sig till duschen. Tur att jag tränar en del, annars hade jag nog varit äcklig och oduschad i evigheter.

2010-10-27 @ 16:52:57
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Anna

Jaha, men jag ska dit! Så du skulle ju inte vara ensam!

2010-10-27 @ 19:02:04
Postat av: Malin

Ahh, deodorant är ju ett måste, jag fixar inte lång tid utan det.. Det funkar om jag har duschat på kvällen och sover utan, men sen måste den på. Känner mig extremt ofräsch annars..

2010-10-27 @ 19:14:32
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jag vet inte varför men av någon anledning ska min pojkvän alltid krama mig efter att jag varit på gymmet. Det känns liksom inte bra. Jag menar.. är det någon gång jag inte vill ha en kram (och det är inte ofta) så är det ju när svetten liksomm ligger som en hinna över hela kroppen och håret har börjat krulla sig runt huvudet av fukt. Men nä, då ska han kramas. Fast t-shirten ligger klistrad mot ryggen och jag måste lukta tja, unk.

2010-10-27 @ 22:47:00
URL: http://www.aenigma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0