Snön Faller Och Vi Med Den

Kunde det inte varit äcklig, ruggig höst några veckor till? Ge mig åter de där grå molnen, vattenpölarna, de nakna kvistarna och ilande vindarna. Allt det där grådaskiga som hösten har, är så mycket bättre än snö. Särskilt snö blandat med vatten och stormvindar. De senaste veckorna har jag föraktfullt tänkt på att alla som säger att Hösten är "den finaste av alla årstider" är världens största lögnare. Hösten är långt ifrån "fin". Den är olustig! Hemsk! Förskräcklig! Det enda som dessa så kallade "höstälskare" tycker om med Hösten är färgerna på löven. Himla puttenuttigt. Och att de kan sitta inne och dricka te samtidigt som de betar av avsnitt efter avsnitt av någon tvserie. Med andra ord: LATA SIG!  DET är inte att tycka om hösten. Det är dra nytta av Hösten för sin egen vinning.

 

Men precis som de flesta människor vänder även jag kappan efter vinden. Och ääääälskar nu hösten. Åh vad den är fin med sina blöta fötter, rinnande näsor och bleka ansikten. Vadsomhelst. Vad. Som. Helst. Utom Vinter är vackert just nu. Dumma, dumma snö.
Och jag tar allt så personligt. Snön faller för den vill vara taskig mot mig. Den vill inte att jag ska ta mina löprundor och cykelturer till jobbet. Den vill att jag ska frysa. Den vill att jag ska bli förkyld. Sjuk och otränad.

 

Det är det sista fyraåringen Sofia har att säga.

 

Vaccinerade mig i morse mot Hepatit A och Tyfoid. 850 riksdaler sådär. De är bra fräcka de där läkarna med undersåtar. Om en månad ska jag återkomma för att ta B sprutan. Vilket lär gå på femhundra kronor säkert. Som plåster på såren (höhö ordvits eftersom jag har två plåster nu på mina överarmar) så kilade jag in på Mekka och köpte bullar och wienerbröd till min fina familj.
Sen åkte jag och mamma på Returcentrum där jag fyndade två böcker för fem kronor styck! Perfekt för min resa.
Och Cruella de Vil-jackan blev min. Hundra kronor för lite akryl. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ah, flickan med pärlörhänge är bra!

Och jackan var fin! Tur att den inte är äkta dock!



Och haha, just när jag läste ordet "Hepatit A" så gick reklamen om just det igång på tv.

2010-10-14 @ 14:19:40
URL: http://typinte.blogspot.com
Postat av: Alex

Vilken härlig jacka!



För övrigt har jag också de båda böckerna som jag fyndade på Solarreturen tidigare i år! Jag älskar Tracy Chevaliers böcker och har nog läst alla utom en :) Helen Fielding är jag dock inte lika förtjust i :)

2010-10-14 @ 17:22:49
URL: http://unitedtears.blogg.se/
Postat av: Felicia

jag lider med dig sofia! snö liksom! </3 här är det faktiskt fint fortfarande, hälften av träden har kvar löven i såååå fiiina färger, assow guuuud va fiieent!!!!

haha. förlåt. nåväl, du rymmer ju vinterrusk om inte allt för lång tid! :)

2010-10-14 @ 21:42:32
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: felicia

Usch för snö ja. Det lär vi väl åtminstone bli förskonade ifrån ett tag framöver här nere. Här är hösten i högform! Att det kan vara så stor skillnad, ändå. Men trots allt, så har du ju den jackan. Gosh, vad jag älskar pälsjackor (och då menar jag fuskpälsar främs såklart. Hur snygg som helst!

2010-10-15 @ 14:08:03
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Nina

Haha, jag älskar jackar! m någon höjer ögnbrynen så är dte i avund!

2010-10-16 @ 16:53:32
URL: http://ninaevonnes.blogg.se/
Postat av: Felicia

sv: prova och gör receptet, det är så himla bra! vet inte vad det är som gör att de blir så fluffiga. det är olja istället för smör, det kanske kan påverka? haha, ingen aning! GODA är dem i alla fall! :D

2010-10-18 @ 21:27:33
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0